Wednesday, February 13, 2013

betapa beruntungnya aku :)

assalamualikumwarahmatullahiwabarokatuh

telinga nie sesambil mendengar YA HANA NA ( betapa beruntungnya kami).. lagu nie memang selalu duduk main dekat dalam rumah pun sejak akhir-akhir nie :) bukan ini yang nak diceritakan tetapi just nak cerita apa yang aku buat untuk hari-hari yang ada ni .. hihihi mengada jap

terasa seperti baru je bercuti .. acecece mengada lagi padahal dah masuk sebulan dekat rumah nie. pejam celik pejam celik result exam pun dah nak keluar. kus semangat pun ada jugak kan. dalam minggu nie jugak tidak terkecuali dengan Chinese New Year celebration and something was happened in Malaysia's history.. our PM had invited PSY semata-mata nak menyanyi lagu Oppa Gangnam Style.. phewww... jangan tak tau kau kak.. :P jadi reramai la yang balik sempena CNY ni.. maka bersesak-sesak la semua di atas jalan berjam-jam lamanya.. pakat-pakat nak balik kan cuti-cuti cenggini :D jadi semua adik beradik pun berkumpul la dekat rumah. tak terkecuali untuk famili aku pun . yang duduk hostel pun balik. iye laa.. cuti kan... ada yang pergi bercuti-cuti Malaysia pun ada. tak gituu.. ekekekeke :P

sempena keberadaan aku dirumah bersama keluarga tercinta, aku ada buat something for my famili.. a gift from a daughter, a sister to her younger brades and sista! :) benda tu akan dikupaskan dalam next entry.. insya allah kalau ada masa. *bajet.bajet.bajet.* ekekekekeke

pejam celik pejam celik sepanjang keberadaan aku dirumah.. aku rasa aku tak da buat apa melainkan tolong mak aku buat kerja simple-simple je lah .. tolong beliau memasak.. kemas dapo.. lipat baju.. tolong bising kat adik suruh study.. tolong membebel bagi pihak mak.. tolong ayah buat air.. and etc  hurmm tu je kerja aku di masa cuti. sedihnyaa.. tak banyak yang boleh tolong.

tapi menjadi satu pencapaian untuk aku laa.. hihi ada masa aku jadi master chef sat and mak jadi co chef.. phewww... sumpah aku xtau yang aku terer reti masak..

okeh.,. sampai sini saja sebab aku ada something yang nak dirobek dekat inchek google dan insya allah akan dipost dekat sini jugak if ada masa.. *bajet.bajet.bajet* kihkih.. so aku tinggalkn dengan video nie.. Ya Hanana :)




Monday, January 28, 2013

salahkah memboikot

assalamualaikum

tengok tajuk pun dah tau pasal apa kan. before nie kita dikejutkan dengan acara boikot memboikot product dari israel. ya ramai yang bagtau pasal nie evel lecturer aku pun tanya apa yang kamu buat untuk tunjukkan kamu seorang muslim yang sayangkan agama.

so, gambar barang-barang dari israel neh banyka laa keluar even dekat facebook.. or any medium -yang boleh transmitted pasal nie. aku tak terkecuali. aku baca jugak benda- benda tu . so decide untuk nak boikot mcd, coca cola dengan nestle products. yang lain xmampu dan rare untuk aku nak beli benda alah tu kan. so no problem. mcd mmf makan tambah-tambah bulan prosperity nie kan.. sangat mengancam. jenjalan penat sikit nak ais krim sundae si misai merah tu :)

coca cola memang aku tak minum minuman bergas tapi itu laa still ada barang yang under coca cola tp pakai nama yang lain seperti minute maid, fanta, coke, dasani., sprite.. etc.. yang tak bergas.



nestle tak payah cakap lah., sangggggggggggat banyak dia punya product but barang yang selalu aku beli just milo, maggie dengan nescafe kan., barang-barang tu pun ada subtitude kan, so no problem. still boleh hidup lah . ekekkeke

tapi , benda nie member-member aku tau , member aku tau yang aku sedang memboikot. dikhabarkan pulak benda nie dekat famili mereka. gud influence :) tapi yang menyentapkan aku bila salah seorang famili dia cakap and dia pun join sekali.. iye lah.. sedara dia kan. aku nie sape kn,

" cakap dekat nadia, alang-alang nak boikot .. kena boikot semua. facebook boikot? kalau xboikot .. baik makan ja"- beliau -

honestly.. frankly speaking.. tersentap hati . ada patut dia cakap macam macam tu just semata-mata aku cakap aku memboikot mcd.

at least bagi aku.. ada jugak usaha aku dari tak buat apa-apa kan. usaha untuk membantu orang-orang dekat gaza. even tak banyak yang aku dapat boikot.. at least ada jugak satu dua yang aku boikoy . nak memboikot semua tak mampu sebab banyak barang-barang mereka yang menjadi kepentingan dalam kehidupan . even aku tak dapat nak listkan apa dia.. but aku try avoid beli barang yang ada kepentingan untuk israel.. alhamdulillah.. just nescafe je laa yang aku banyak beli. yang lain xda dah.. kan minggu nak exam kan .. perlukan kafein untuk stay up and the simple thing pergi kedai ambik mescafe ais. insya allah.. akan try.. dan akan improve kan lagi. kalau keluar pun selalu pegi survey barang yang boleh menjadi subtitude untk barang-barang israel tu,.

lets pray for gaza sebab orang di sana sudah lama menderita..




aku turut lampirkan link ni yang bg alternative product untk barang-barang yang ada :)


semoga kita sentiasa beristiqomah.. ameenn :)

Monday, January 21, 2013

semester break

assalamualaikumwarahmatullahiwabarokatuh dan salam satu Malaysia =)

guess what?

aku dah bercuti after satu semester mengadap buku-buku. tak sangka pejam celik pejam celik dah satu semester :) happynyaaa.. rasa macam sekejap saja stay dekat sana and sekarang dah berada di alor setar, my hometown =)

banyak yang berlaku dari first-first masuk degree. bermula dengan bad things dan aku berharap ending dia biarlah something yang happy.. insya allah.. mudah-mudahan benda yang baik-baik untuk orang di sekeliling aku sama.. insya allah

sekarang berdoa untuk result yang akan keluar yang tak tahu bila. mak dah mula tanya bila result nak keluar. gulpp! cuak la jugak actually.. hihihhi biase lah., performance tak cantik masa exam hari tu. betul-betul last minute study. time study week berfoya-foya sakan.. hehehehe

okeyhh.. stop sampai sini sahaja .


Sunday, December 23, 2012

engagement day

assalamualaikumwarahmatullahiwabarokatuh

bestnyaaa dapat bertunang.. kan? bakal mak mertua sarungkan cincin dekat jari .. cium tangan beliau.. and last. show off.. im married! over.. padahal baru bertunang but tu pun one of stages nak berkahwin... ekekekeke

hati time tu nervous sangat laa kan ... nk tunggu kena sarung cincin,. phewww... macam nak pengsan :) but rasa tu ilang after cincin dah dekat jari.. hehehehehehe :D

hepinyaaa... kan?

ok. my dream je tu .. :( lambt lagi kan...  engagement day yang ari ni punya nie kan .. member aku punya merangkap classmate, housemate and bestfren laaa :))))

dia bertunag and im hepi for her.. sangat hepi dan doakan beliau hubungan dengan suami to be tu berkekalan sampai syurga.. ameeennn :) memang boleh tengok la dia punya happiness tu kan.. kalau laa aku dekat tempat dia.. maybe tengah mimpi kot masa tu *cubit skit*. hehehehe

gambar akan menyusul maybe dalam entry yang akan datang sebab softcopy nya belum ada sama aku.. and aku pun xsempat nak tengok tadi kan.. hehehe

tapi serius laa tdi kan. kakak mizah qeja nak ambik gambar jaa.. sampai siap2 baring atas lantai nak snap pic. overnyaa kak.. hahaahhah memang tak larat posing laa tadi kan.. hehehehehe :)))

pape pun.. best of luck fren. semoga menjadi yang solehah untuk bakal suami anda.. :D

together with him

assalamualaikum .. hype peepss :)

actually jam sekarang dah pukul 3.11 PAGI and aku masih xtido lagi. why?? sebab dah terlampau lama dah aku nie asyik tidur awal so today im proudly to stand up until.. entah.. tak dapat nak dikenal pasti kan lagi bila nak tidur. ekeekekekeke :D

for your imformation, sekarang aku.. ok laa tak lama macam orang lain kan.. baru celebrated first anniversary on 11 Deccember 2012 ari tuu tu.. hehehehe

but im proudly to say that, we know  each other since primary school..  no no no.. jangan terkejut. hhehe yeah.. its true man! since err.. tak da exactly tarikh but dari sekolah rendah laa.. kan? hehehehe :) jeles dak ? jeles dak? :P :P :P.

the progression utk our relationship macam better la dari dulu.. even dia tetap pemalu sampai sekarang . how sweet you are awk! :) both famili dah tau .. pesan mak.. jaga elok-elok,. doa bagi kekal jodoh.. ni yang SAYANG mak lebih nie.. tolong doa dekat anak dia cenggituu.. :D

5 benda yang aku suka pasal MR.N nie adalah

1. over protective. sangat kot even nak jalan tepi jalan pun tak lepas :(
2. lembut . bukan kategori yang au tu tau..  tapi the way he treat me.. :D
3. anak mak kot. hehehehe macam ni better kot. means that dia xakan berkasar dengan perempuan sebab mak dia kan perempuan. if dengan mak dia pun dia xhormat, so what point here? rite? :D credit to him laa..
4. tak kedekut. overall kat sini  tak kedekut dari masa, duit, energy or anything that come from him. he always said " anything for you.. " serius . sumpah teruja. HAHAHA! :p
5. memasak. ok maybe aku tak dapat tengok dari depan mata rite pasal nie. but aku suka lelaki masak. KENAPA? sebab nanti nak ajak masuk dapo together-gether laaa.. hehe sweet kaaannn? ok dak .. tapi aku suka laaa kalau kalau lelaki pandai masak.. at least in future,, ada orang yang dpat masak dekat kita kaann,, kan awk kann?

benda yang negative dekat dia tapi aku suka adalah :

1. maybe dia cepat marah. tapi aku suka. lagi suka buat dia marah ada laaa.. hahaha tp promise xkan buat sampai dia over pressure lagi dah macam hari tu . my bad :(
2. his jealousy. aku suka dia jeles dan suka bagi dia jeles. tanda beliau sayang kan kita leeteeuww.. :D
3. myb he looks like sedikit mengongkong tp rasa macam dak jugak la.. certain time maybe. tapi aku suka.. :) take note awk eh.. :)


kadang-kadang dia nie sedikit nakal laa.. macam ari tu.. saja je kan nak buat suprise dekat aku.. kononya tak dapat hadir utk konvo aku. SUMPAH aku speechless.. but maybe aku nie sedikit heartless kan,. so xda la nampak sangat keterujaan aku tu.. if xdak mak ngn ayah.. memang dah selamat dah dia nie.. hehehe *kontrol ayu sikit* :P ;P

and i hope .. our relationship never end awk..  grow old with you is my dream :) weee xsabar nk end kan my dgree and waiting for him, :D