Sunday, May 11, 2014

UPU result

Assalamualaikum :)

Ya Allah rasa bersyukur-syukur sangat sebab aku dapat first choice. buat medic di UM. terima kasih di atas anugerah ini . Feel blessed ..










-







-






-









-


ok laaaa actually tu dalam mimpi je laa.. mustahil utk dapat buat media kan.. result pun tah pahepe. heh

btw, gud luck utk adik-adik yang dapat UPU tu okkehh.. Hargai dia sebab ada yang tak dapat pun result tu :) even though itu pilihan korang yang terakhir ke.. second last ke..korang tetap kena bersyukur.. kalau -kalau ada kengkawan korang yang mengejek korang sebab korang dapat uni yang bagi korang agak low kan standard dia.. tetap bersyukur laaa.. okeh adik-adik sekalian..

P/S : Tetiba aku teringat.. aku dapat UPU yang pilihan ketujuh but still wat lek and wat pis.. aku berjaya sekarang.. then? im never regret bout this :D



The Liebster Award :D

Assalamualaikum and gud evening oulss :)

Guess what? HAHAHA!


FiFie FeyCa had nominate me as one of her The Liebster Award. Sumpah rasa macam nak nangis kejap *ambik tisu*

 Actually this is my first time for participate in this award and this award become the first award among beribu award yang ada. Rasa macam forever alone kan and syok sendiri bila tak participate mana-mana award dengan harapan ada banyak silent reader yang baca post aku nie. HAHA!

Okey, firstly let me show the rules, so we will know how the process it takes step by step, okeh :D

So, this is how it is work :


  • Mention the person who nominated you with a link to their blog
  • Answer the question asked
  • Nominated 11 other bloggers with a smaller followers but with a lots of potential
  • Create 11 of your own question for them to answer
  • Notify your nominate
Okeh.. faham dah kot segala rules under this award. okey. allow me to answer the questions given by FiFie FeyCa :)

1. When is your birthday?
   - 14th June, 1991. im still young okeh . haha

2. Where are you from?
  - Alor Setar, Kedah

3. What is your hobby?
  - Reading novels, magazine,motivational books, comics, etc

4. What are you doing just now? Study? Working?
  - two in one :D i am a practical student at legal firm and as a student in islamic banking area in UiTM Shah Alam :)

5. Who is your favourite people in people in your life? Why you like them?
  - Dato Siti, maybe. Because she is the famous one. an entrepreneur. i don like to do the business but since i am the business student, i love to take them as an inspirational on how they manage their career and their family. it is difficult to do unless they have strong supporters especially their family as an important roles. :)

6. List 3 things you hate the most in life.
  - a liar/ hypocrite people
  - dirty places (messy is accepted :P)
  - no money

7. List 3 things in your wishlist
  -  car ( Mini Cooper could be one of :P)
  - mini library in house
  - travel when i reach RM1 million in my saving accounts :D

8. List 3 latest movie you've watch

  - Zombie kilang biskut
  - Frozen
  - Pompeii

9. List any latest book you've read
  - novel "isteri aku 19 tahun" by Cikgadis
  - Aku terima nikahnya by Ust Hasrizal
  - Cerita cinta Ahmad Ammar by GPTD

10. Do you watch Running Man? Who you like the most?Why?
  - yezzaa and of course laa i choose Kwangsoo. haha he is toooo naive and happy go lucky person. HAHA plus he is cute tooooo :D

11. What you like to share in your blog the most?
   - Bout ma self, general info. novel review.. cooking or anything :D

12. What do you think about my blog FiFieFeyCa? What should i do to improve it. Any ideas/ suggestion 
  - Hmm hmm actually i also didnt have the idea on how to improve. it depends on how u advertise ur blog to public, ur writting skills, network among ppl especially ur readers, ur story line either it is interesting or not. u may visit Blog Ben Ashaari as my last visit on his blog is regarding how to increase the visitor rate even though he only write about his life :D btw u have nice blog,, cute than mine :) so good luck dear :D


yeaahhh. done answering all the question. HAHA! sangat mencabar minda ai nie ha.. then , ai move to another step which ai will nominate the 11 bloggers :)

the nominates :D

10. Nadrah

 done tagging :) XOXO susah kemain nak mencari. ok. nie soalan yang bakal ai tanya untuk korang pulak :) j

1. Birthday korang bila?
2. Status korang sekarang nie? Single, Engaged or what
3. Hobi korang apa? List kan aje :)
4. Wish list korang?
5. Azam tahun baru yang tak pernah tercapai? Hahaha 
6. Artis yang korang paling minat?
7. Sesuatu yang orang lain tak tahu pasal korang
8. Ciri-ciri pasangan idaman? :D
9. Teman kahwin korang nanti nak colour ape? HAHA
10. Tempat yang korang nak sangat-sangat pergi
11. Komen ikhlas pasal blog ai :D

P/S: it is not necessary to answer all my question . okeh dear. function award neh just nak merapatkan relationship dalam kalangan blogger saje :D For those yang nak jawab, happy answering :D haha 

Saturday, May 10, 2014

Addicted!

Assalamualaikum

Awak-awak semua mesti ada lagu yang gegila addict sesangat kan.. Aku pun samaaaa.. Sumpah. Addicted gila dengan lagi nie sekarang nie. Siap cari yang boleh main untuk 10 jam gittuuu..Punya nak dengar lagu tuu,, Bhahahaha

Aku sudah jatuh chenta dengan lagu mendayu-dayu, Terbuai rasa hatiku ini . Ala-ala Titanic pun ada. Meh sini aku nak share :D

 "All Of Me"


What would I do without your smart mouth?
Drawing me in, and you kicking me out
You've got my head spinning, no kidding, I can't pin you down
What's going on in that beautiful mind
I'm on your magical mystery ride
And I'm so dizzy, don't know what hit me, but I'll be alright


My head's under water
But I'm breathing fine
You're crazy and I'm out of my mind


'Cause all of me
Loves all of you
Love your curves and all your edges
All your perfect imperfections
Give your all to me
I'll give my all to you
You're my end and my beginning
Even when I lose I'm winning
'Cause I give you all of me
And you give me all of you, oh


How many times do I have to tell you
Even when you're crying you're beautiful too
The world is beating you down, I'm around through every mood
You're my downfall, you're my muse
My worst distraction, my rhythm and blues
I can't stop singing, it's ringing, in my head for you


My head's under water
But I'm breathing fine
You're crazy and I'm out of my mind


'Cause all of me
Loves all of you
Love your curves and all your edges
All your perfect imperfections
Give your all to me
I'll give my all to you
You're my end and my beginning
Even when I lose I'm winning
'Cause I give you all of me
And you give me all of you, oh


Give me all of you
Cards on the table, we're both showing hearts
Risking it all, though it's hard


'Cause all of me
Loves all of you
Love your curves and all your edges
All your perfect imperfections
Give your all to me
I'll give my all to you
You're my end and my beginning
Even when I lose I'm winning
'Cause I give you all of me
And you give me all of you

I give you all of me
And you give me all of you, oh

meh sini nak belanja dia punya video .gila kauu.. suwitt sangat. Btw ai siap dedicate lagu ni buat si jantung hati ai.. bhahahaha fefeling takk?


p/s : sila dengar lagu nie dengan hati bersama telinga and u will feel it like me :D babai! nak pi dreaming dengan lagu nie. mihmihmihmih


Friday, May 9, 2014

VENDEUR FESTIVAL

Assalamualaikum and good evening! 

Esok debaran semakin terasa. Kemuncak festival yang melibatkan 400 usahawan online berada di Shah Alam. Di mana lagi? Semestinya di perkarangan stadium tertutup, Stadium Melawati Shah Alam.. wwooaahhhh

I bet esok Shah Alam sohih jam gara-gara satu Malaysia turun Shah Alam. HIKHIKHIK!

For those yang tak tahu pasal nie. esok bertempat di perkarangan stadium shah alam dari pukul 10 pagi sehingga la 10 malam , akan ada 400 vendors yang akan menjual barang-barang mereka dengan harga murah gegila *ambik tisu nangis dekat bucu katil*



antara yang akan datang esok antaranya ada dekat bawah nie okeh.. harga dia.. mak oii.. hahaha


meh sini kita usha apa promosi yang dorg dah buat.. aku belanja gambar dah la eh.. Malas pulak nak taip after dh gigih mencari dekat dorg punya IG





















So? anyone yang nak pergi shopping tu. boleh laaa kan membeli belah disana sesambil bergaya dengan latest stail punya design.. hehehehehe



Berat Badan KERRR Badan Berat

Assalamualaikum

Selamat petang dan salam sejahtera. Hari ni fisrt time menulis dekat ofis gara-gara takde kerja yang boleh dibuat. Bukannya takde kerja tapi kerja tu dah habis aku buat. Hebat tak? Hebat tak? Bhahahaha pantas dan tuntas itulah aku.

Berbalik kepada tajuk la kan. Sesaja nak share laaa kan.

sekali scroll pacebook..ramai laahaai yang nak berdiet. sekali buka pacebook..banyak lah hai resepi untuk si diet. Apakah ini bermusim. Siap masuk paper lagi kelab diet tuuu. Then? Apakah rakyat Malaysia kini semakin tidak sihat eh. Eheemm! BAJET je kan aku nie. macam lah aku ni sehat sesangat kan.. Siap mak menghalau suruh pergi gym lagi. Exercise katanya. HAHA!

Sekali banyak.. banyak LAAAAHAAI teori yang dipakai kan. Pehtu ada banyak mazhab pulokk tu . urm urm sekejap kata lagu nie.. kejap2 lagu nie.. kejapaaaa tak jadi hapa. Kesian kan dekat orang mendengar pastu amalkan setiap apa yang orang cakap. tapi tak da effect., Mula laaa kan bebai sensorang kan,, HAHAHA eh? macam aku leettewww. mohon tidak terasa.


Entah la aku nak cakap kan sebab aku pun tidak berilmu bab-bab nie. Memang ada orang makan pih la sebesen pun nasib.. konfem tak akan naik badan . Ada yang jenis suka makan macam aku nie.. berat mencak naik pastu tak reti-reti nak turun. stress kan macam nie. Sungguh la main nie kena cukup kuat dari segi mental dan fizikal. at least kawan yang akan follow kita buat sekali. Bila kita buat sensorang , mula la kan orang nak bercakap "Orang cakap, makan nie benbanyak x elok".. tak pun " alaaaa.. kau meh la makan, kau dah kurus dah.." pastu esok bila jumpa eh, kau dah berisi laaa.. Arghhhhhhh! 

Then, aku memang respect laaa kat sesape yang berjaya kuruskan berat badan nie.. aku memang salute sehabis-habis kat korang :)

Aku mintak aku nie dikuat kan semangat untuk buat sesemua tuuuu tapi sekarang masih belum cukup kuat lagi , Bab melantak bernafsu nak makan tu tinggi lagi ohooiii. urm urm urm 

then, i declared that aku neh bukannya ada berat badan tp badan nie ha yang berat. muaahahahaha 

ok laaaa.. nak share sikit benda yang aku jumpa dalam pacebook after godek-godek sesikit. ok. practice ye awak-awak semua :D

Photo: Salam semua.

ADAKAH ANDA mempunyai MASALAH dan mempunyai BENTUK FIZIKAL seperti BUAH PEAR? 
Apakah perasaan anda ye jika anda diusik dan di ejek ngn orang, iaitu,bahagian dari pinggang ke bawah dah boleh buat "PAPAN MEJA SEKOLAH", Mesti anda sakit hati kan?
Tahukah anda dengan melakukan SQUAT adalah cara yg terbaik sebenarnya untuk kita mengecilkan bahagian pinggul dan punggung.
Pada yang masih baru2 nie jgnlah rasa terkejut. Tak perlu kena buat 50 squad 1hari pun, mau pengsan tu. JGN SIKSA DIRI ANDA..buat mana yg mampu. Jika anda mampu buat 5-10 je, pun dah cukup. Untuk beberapa hari, anda boleh selang2 melakukannya. Anda boleh main badminton atau apa jer aktiviti yang anda mampur lakukan,pastu rehat..pastu buat balik squad.(pada mulanya memang tak larat, sakit bahagian peha, tapi bertahanlah, hati kena kental)
Jika anda inginkan kelihatan SIHAT dan LANGSING, di sini admin tampalkan jadual senaman SQUAT.

Selamat beramal
squat :)

simple untuk buat tapi malasnyaaaa lahai, HAHAHA! 

GOOD LUCK untuk korang-korang yang berdiet :D