Assalamualaikum :)
Dulu masa zaman belajar, mesti weekend rasa nak keluar kan. Hilangkan stress lah katakan . Pastu pakat-pakat cuci mata tengok barang lah..tengok orang lah ekekeke
Bila dah masuk kerja nie, rasa macam Yes!Perlukan vacation. :) Sebab letih kerja dengan belajar nie lain laaaa awak
Belajar nie best sebenarnya. Advise aku untuk korang. Sila ENJOY zaman belajar anda sebab anda akan merinduinya . Sumpah walahi
Zaman kerja nie kan memerlukan korang untuk stay focus untuk nak membuat kerja. Kenkadang datang lenguh dia. Mak aaii.. rasa macam nak marathon satu ofis sebab kerja asyik duduk ngadap komputer. Ngadap dokumenn. Penat laaaa buat kerja tu dan dia akan jadi rutin kita sebab dah tu je kerja kita kan.
So vacation is a good therapy bagi aku. Kenapa?
Sebab korang akan rasa tak nak balik and korang nak habiskan masa korang dekat situ and korang memang yakin hundred percent akan lupa dengan tempat kerja korang!
Aku boleh nak stay dekat rumah tapi dekat rumah takde benda yang nak buat..so aku jadi laaaa stress sebenarnya. So mood akan swing dengan tetiba. Unless lah kalau balik kampung kan .. yang tu aku mmg xkisah untuk stay kt rumah and kalau boleh aku mmg xnak keluar daru rumah.. nak melekat je dengan mak 24 jam kalau boleh.
So mana korang akan pergi untuk vacation korang. Dekat yet lagi murah, HAHAHA Almaklumlah benda vacation nie kena plan pegi hujung bulan sebab tengah bulan nie poket dh kempis kan .. selim melim je rasa duit kat dalam atm tu :)
Saturday, November 15, 2014
Convocation
Assalamualaikum and hye :)
Scroll facebook, insta penuh dengan gambar konvo lah, pre konvo lah :)
Konvo aku kali ini maybe macam agak suram sebab aku takde perasaan untuk konvo. Kalau tak before nie semasa konvo aku time diploma dulu, aku dah cari kain untuk buat baju. Tapi kali ini satu habuk apa pun aku tak prepare. Aku tak rasa untuk konvo kali ini.
Sampai lah mak aku inform yang parent aku akan attend. Aku sampai call mak aku tanya mak akan attend ke tak tapi dalam hati lebih kepada jangan lah mak cakap akan pergi.
Aku bukan dalam mood untuk berkonvo. Entah lah
Kalau dulu aku akan prepare baju, tudung, kasut. Time-time macam nie dah pusing mall cari kasut. Kain aku dah prepare at least sebulan awal untuk nak bagi tailor jahit. and dah ada tema untuk pakai nanti.
sekarang aku just ada seminggu and esok tarikh aku ambik jubah. Aku tak terasa untuk ambik pun sebenarnya. Kali ni setiap berita aku lansung tak alert. Ada dokumen yang aku belum print.
Terlalu banyak benda yang aku tak prepare sebenarnya :(
i have no feeling to celebrate this
i miss my previous convocation :(
sebenarnya aku rindukan selempang pink yang aku pakai sebelum nie. benda tu yang memberi kelainan sebenarnya
tak guna aku bersiap semua bagai kalau aku just biasa-biasa saja masa atas stage tu. bila mana time tu mc just sebut nama saja.
im still remember that feeling,
benda yang boleh dibanggakan adalah grad kelas pertama tapi bukan anugerah naib canselor. masa diploma takde class and semata-mata anugerah saja.
Benda yang lepas jangan di kenang
Scroll facebook, insta penuh dengan gambar konvo lah, pre konvo lah :)
Konvo aku kali ini maybe macam agak suram sebab aku takde perasaan untuk konvo. Kalau tak before nie semasa konvo aku time diploma dulu, aku dah cari kain untuk buat baju. Tapi kali ini satu habuk apa pun aku tak prepare. Aku tak rasa untuk konvo kali ini.
Sampai lah mak aku inform yang parent aku akan attend. Aku sampai call mak aku tanya mak akan attend ke tak tapi dalam hati lebih kepada jangan lah mak cakap akan pergi.
Aku bukan dalam mood untuk berkonvo. Entah lah
Kalau dulu aku akan prepare baju, tudung, kasut. Time-time macam nie dah pusing mall cari kasut. Kain aku dah prepare at least sebulan awal untuk nak bagi tailor jahit. and dah ada tema untuk pakai nanti.
sekarang aku just ada seminggu and esok tarikh aku ambik jubah. Aku tak terasa untuk ambik pun sebenarnya. Kali ni setiap berita aku lansung tak alert. Ada dokumen yang aku belum print.
Terlalu banyak benda yang aku tak prepare sebenarnya :(
i have no feeling to celebrate this
i miss my previous convocation :(
sebenarnya aku rindukan selempang pink yang aku pakai sebelum nie. benda tu yang memberi kelainan sebenarnya
tak guna aku bersiap semua bagai kalau aku just biasa-biasa saja masa atas stage tu. bila mana time tu mc just sebut nama saja.
im still remember that feeling,
benda yang boleh dibanggakan adalah grad kelas pertama tapi bukan anugerah naib canselor. masa diploma takde class and semata-mata anugerah saja.
Benda yang lepas jangan di kenang
Thursday, October 23, 2014
Diet Hantu
Assalamualaikumwarahmatullahiwabarokatuh :)
First thing, esok kita akan menyambut tahun baru dalam Islam. Insya Allah .
So kenkorang semuaaaaa, jangan lupa pulak membaca doa akhir tahun and awal tahun. Okeeeyyyhhh Pastu mintak laaaa apa-apa supaya dosa-dosa yang lalu di lupuskan dengan korang punya amal kebaikan. Ameen
Untuk pengetahuan korang lah kan aku da start diet tau daaakk. Sebab? Sebab aku bakal grad withing less than one month. Huaaaaa gila stress tau daaakk tapi dok kuat makan lagi., Essshhh hantu betul laaa badan aku nie kan..
Aku nie kalau nak tau gigih gila online sesambil godek-godek resepi yang sesuai dengan diet aku nie. Siap ada food diaries laaaggiii tp HAHAHAHHA hampeeehhdduu yabeda bedu,
Stresss gila. kenapa makin memboyot lemak-lemak yang ada neh. Tolong lah pergi dari sini dengan secepat yang mungkin. Aku sudah tidak perlu kan engkau after engkau telah berada dalam badan aku for many years darling.
Hampa T_________________________________T
First thing, esok kita akan menyambut tahun baru dalam Islam. Insya Allah .
So kenkorang semuaaaaa, jangan lupa pulak membaca doa akhir tahun and awal tahun. Okeeeyyyhhh Pastu mintak laaaa apa-apa supaya dosa-dosa yang lalu di lupuskan dengan korang punya amal kebaikan. Ameen
Untuk pengetahuan korang lah kan aku da start diet tau daaakk. Sebab? Sebab aku bakal grad withing less than one month. Huaaaaa gila stress tau daaakk tapi dok kuat makan lagi., Essshhh hantu betul laaa badan aku nie kan..
Aku nie kalau nak tau gigih gila online sesambil godek-godek resepi yang sesuai dengan diet aku nie. Siap ada food diaries laaaggiii tp HAHAHAHHA hampeeehhdduu yabeda bedu,
Stresss gila. kenapa makin memboyot lemak-lemak yang ada neh. Tolong lah pergi dari sini dengan secepat yang mungkin. Aku sudah tidak perlu kan engkau after engkau telah berada dalam badan aku for many years darling.
Hampa T_________________________________T
Tuesday, October 21, 2014
Impian dalam mimpi
Assalamualaikum and a very good afternoon oulss :)
Macam biasa aku kini berada di dalam pejabat. Acecece ayat aku habis skema kan walhalnya aku tengah kejar masa sebab mana nak hupdate blog lagi, nak menaip lagi, nak pikir idea yang belum mencurah-curah lagi untuk aku coretkan di sini , mana nak kejar masa lagi nak siapkan kerja, Semuanya kena siapkan dalam tempoh nie. Poyoooo kan
Just nak share sikit laaa.
Actuallyyyy
Actualllyyyy kaaann
Actually kan aku sebenarnyaaaaaa...
Aku sebenarmya minat
haa?
Minat dekat sape tu?
minat untuk berniaga laaa... tak kira la online ke.. face to face dengan buyer ke.. tapi aku tak suka jadi promoter. Acane tu kan? Hurmmmmm tapi aku minat untuk hasilkan sesuatu dan aku ingin kongsikan dengan dorang. Kiranya aku dapat duit dorang dapat barang. So sekarang aku tengah kira-kira untuk buat bisnes ape.. hurmmm
Apa pendapat korang eh?
Macam biasa aku kini berada di dalam pejabat. Acecece ayat aku habis skema kan walhalnya aku tengah kejar masa sebab mana nak hupdate blog lagi, nak menaip lagi, nak pikir idea yang belum mencurah-curah lagi untuk aku coretkan di sini , mana nak kejar masa lagi nak siapkan kerja, Semuanya kena siapkan dalam tempoh nie. Poyoooo kan
Just nak share sikit laaa.
Actuallyyyy
Actualllyyyy kaaann
Actually kan aku sebenarnyaaaaaa...
Aku sebenarmya minat
haa?
Minat dekat sape tu?
minat untuk berniaga laaa... tak kira la online ke.. face to face dengan buyer ke.. tapi aku tak suka jadi promoter. Acane tu kan? Hurmmmmm tapi aku minat untuk hasilkan sesuatu dan aku ingin kongsikan dengan dorang. Kiranya aku dapat duit dorang dapat barang. So sekarang aku tengah kira-kira untuk buat bisnes ape.. hurmmm
Apa pendapat korang eh?
Saturday, October 11, 2014
Kifarah
Allah bagi sakit itu untuk hilangkan dosa kita
Maka bersabarlah dengan ujian yang diberi-Nya
Semoga kita sentiasa ingat akan Dia
Selalu mengadu pada Dia
Kerna Dia pemberi penawar bagi kesakitan kita
Sakit itu penghapus dosa
Maka
Alhamdulillah
Subscribe to:
Posts (Atom)
