Friday, May 9, 2014

Berat Badan KERRR Badan Berat

Assalamualaikum

Selamat petang dan salam sejahtera. Hari ni fisrt time menulis dekat ofis gara-gara takde kerja yang boleh dibuat. Bukannya takde kerja tapi kerja tu dah habis aku buat. Hebat tak? Hebat tak? Bhahahaha pantas dan tuntas itulah aku.

Berbalik kepada tajuk la kan. Sesaja nak share laaa kan.

sekali scroll pacebook..ramai laahaai yang nak berdiet. sekali buka pacebook..banyak lah hai resepi untuk si diet. Apakah ini bermusim. Siap masuk paper lagi kelab diet tuuu. Then? Apakah rakyat Malaysia kini semakin tidak sihat eh. Eheemm! BAJET je kan aku nie. macam lah aku ni sehat sesangat kan.. Siap mak menghalau suruh pergi gym lagi. Exercise katanya. HAHA!

Sekali banyak.. banyak LAAAAHAAI teori yang dipakai kan. Pehtu ada banyak mazhab pulokk tu . urm urm sekejap kata lagu nie.. kejap2 lagu nie.. kejapaaaa tak jadi hapa. Kesian kan dekat orang mendengar pastu amalkan setiap apa yang orang cakap. tapi tak da effect., Mula laaa kan bebai sensorang kan,, HAHAHA eh? macam aku leettewww. mohon tidak terasa.


Entah la aku nak cakap kan sebab aku pun tidak berilmu bab-bab nie. Memang ada orang makan pih la sebesen pun nasib.. konfem tak akan naik badan . Ada yang jenis suka makan macam aku nie.. berat mencak naik pastu tak reti-reti nak turun. stress kan macam nie. Sungguh la main nie kena cukup kuat dari segi mental dan fizikal. at least kawan yang akan follow kita buat sekali. Bila kita buat sensorang , mula la kan orang nak bercakap "Orang cakap, makan nie benbanyak x elok".. tak pun " alaaaa.. kau meh la makan, kau dah kurus dah.." pastu esok bila jumpa eh, kau dah berisi laaa.. Arghhhhhhh! 

Then, aku memang respect laaa kat sesape yang berjaya kuruskan berat badan nie.. aku memang salute sehabis-habis kat korang :)

Aku mintak aku nie dikuat kan semangat untuk buat sesemua tuuuu tapi sekarang masih belum cukup kuat lagi , Bab melantak bernafsu nak makan tu tinggi lagi ohooiii. urm urm urm 

then, i declared that aku neh bukannya ada berat badan tp badan nie ha yang berat. muaahahahaha 

ok laaaa.. nak share sikit benda yang aku jumpa dalam pacebook after godek-godek sesikit. ok. practice ye awak-awak semua :D

Photo: Salam semua.

ADAKAH ANDA mempunyai MASALAH dan mempunyai BENTUK FIZIKAL seperti BUAH PEAR? 
Apakah perasaan anda ye jika anda diusik dan di ejek ngn orang, iaitu,bahagian dari pinggang ke bawah dah boleh buat "PAPAN MEJA SEKOLAH", Mesti anda sakit hati kan?
Tahukah anda dengan melakukan SQUAT adalah cara yg terbaik sebenarnya untuk kita mengecilkan bahagian pinggul dan punggung.
Pada yang masih baru2 nie jgnlah rasa terkejut. Tak perlu kena buat 50 squad 1hari pun, mau pengsan tu. JGN SIKSA DIRI ANDA..buat mana yg mampu. Jika anda mampu buat 5-10 je, pun dah cukup. Untuk beberapa hari, anda boleh selang2 melakukannya. Anda boleh main badminton atau apa jer aktiviti yang anda mampur lakukan,pastu rehat..pastu buat balik squad.(pada mulanya memang tak larat, sakit bahagian peha, tapi bertahanlah, hati kena kental)
Jika anda inginkan kelihatan SIHAT dan LANGSING, di sini admin tampalkan jadual senaman SQUAT.

Selamat beramal
squat :)

simple untuk buat tapi malasnyaaaa lahai, HAHAHA! 

GOOD LUCK untuk korang-korang yang berdiet :D

Sunday, April 27, 2014

BANTING

ASSALAMUALAIKUM and a verrryyyy gud evening. May all of you have pleasure time. krikk krrikk krrikk *bajet speaking* muahahahahaha

Tengok dah kan tajuk kat atas ttuuu. Say WHAT?? BANTINGGGG? ada apa dengan banting. krik krik krikkk.. Bagi aku Banting xdak apa laaa.. haha marah orang banting nnt kannn. 

Adik aku dapat interview dekat sana, Kolej Mara Banting. then bermula lah satu episode di mana aku menjadi tour guide. hihihhihi tu lagi laaaa tak boleh nak hadam. hehehehehe. Ayah aku nak drive dari Alor Setar pastu stay dekat Banting lepas tu lepas habis interview terus nk shoot balik Alor Setar. Memang aku bagi laaaa kan. Aku cakap dekat ayah, ayah just naik bus je. hal dekat sini nanti aku yang uruskan dari kereta sampai laaaaaa hal2 yang dekat Banting tu. Just sampai sini dengan selamat je. Dahtuuu plannya aku akan sewa kereta lah kan nk bagi senang bergerak.bila pikir-pikir balik kos kalau gerak sendiri dengan naik kereta lebih kurang je kan. then aku decide suruh ayah naik bus and aku jemput dekat bus stop. 

Aku nie dh deal dua hari awal nak booking kereta taaauuu and dapat kereta auto. Ayah seboleh-bolehnya tak mau kereta auto and kalau boleh nk manual sebab ayah xpernah nak drive kereta auto niee. lepas tu nasib ayah laaa dapat kereta auto. memang aku mengucap agak panjang laaa jugak kan. dari siang waktu keje memang tak boleh nak duduk. rasa macam xsedap hati sesangat. Memang mintak untuk dipermudahkan sahaja. urrm urrm urrmm

11.00 pm
kiteorang gerak dalam pukul 11 dari shah alam ke banting. xlama pun benda nie..dalam 45minit je plus kereta pun tak ramai dekat atas jalan kan. so xrasa la kaan. btw, waktu tu aku dah booking hotel. nama hotel tu Hotel Foong Inn. aku deal dengan sorang budak yang jaga kaunter tuuu.. Aidil nama dia. hikhikhik sempat lagi x berkenalan. HAHAHAHA nah hambik link nie kalau sesapa nak stay kat BANTING nenanti. Hotel tu orang kenal dengan Hotel 48 sbb dia ada tawarkan bilik serendah RM48. Murah kan? :D aku hambik highway yang tak ramai orang compared dengan Federal Highway yang konfem ramai orang gegila tu kaann.. Highway ke Cyberjaya/ Putrajaya. aku sampai sana dalam pukul 12 tengah malam macam tu.. pastu memusing cari hotel yang aku sedia booking tu laah kan 

12.15 a.m
tengah-tengah duduk cari jalan nak pegi hotel tu, tetiba kena tahan dengan polis, terus kena berhenti tepi. Kereta lain dia bagi pulak jenjalan kan. Aku dalam hati gila cuak tahap petala berapa pun aku tak tahu. Abam polis tu soal memacam lah. Dari mana, nak pergi mana. buat ape nak pergi sana. lepas tu pepakat mintak ic setiap sorang. Ic ayah, adik aku ngan aku sekali.. lepas tu dia bagi ic ayah ngn adik aku..ic aku abam polis tu pegang. weeeee sesambil tu jenjeling sikit tengok abam polis yang pegang ic aku. sekampung rupanya, kriikk krriikk asal dari kedah jugak. menyembang lah kejap dengan ayah. lepas tu aku ambik chance tanya la hotel tu kat mana. abam polis siap buat lawak yang agak tak kelakar laa kan. dia cakap "meh sini saya drive, pak longduduk sini " krrikk krrikk. hhahaha lepas tu dia bagi petua jenjalan nk pegi hotel tuuu :)

12.55 a.m
jauh jugak laaa nk ke pekan banting, dalam 20 minit macam tu. dengan cahay lampu yang aku boleh cakap tak suffificient lansung laaa.. dengan aku perlu memusing cari hotel semua bagai kan,and last berjumpa jugak dengan hotel yang aku dah reserved atas nama aku. hikhikhikhik





*credit to Google

itu laaa hotel yang aku duduk. bilik dia boleh tahan besar. siap ada tv, aircond, heater, meja sesemua tu.. sesuai laaa utk family nak pegi bercuti kan. honeymoon pun boleh. bergolek lah dua2 orang dekat atas katil double queen tuuu.. hahahaha hotel nie based abam polis tu cakap orang semua panggil hotel 48.Ngeee pastu sampai dekat kaunter, terus aku tanya ada reservation atas nama aku x kan.. si Aidil a.k.a budak kaunter tu cakap ada. so procedure biasa lah. CHECK IN! sesambil tu sembang laaa dengan dia yang aku susah gila nak mencari. even tanya budak MCD yg duduk dekat dengan hotel tu pun dia xtaaauuu. pastu selamat ambik kunci ngeeeh ngeehh. Gila bila tengok bilik diaaa.. harga dia memang berbaloi pastu luas lagi.. ada space la lagi 6 orang untuk tidoq kat atas lantai. punya nak kata bilik tu besar plus katil double queen kan :D

7.45 a.m
Aku dengan ayah dengan adik dah sesiap nak keluar. ayah decide untuk check out sesiap. done check out gerak la satu famili pergi kolej mara banting. sebijik macam sekolah tau taaakk..dengan dewan besar dia, kantin dia, library dia je grand sikit, lenlain tu sama level dengam mrsm je laaah.. lama gila menunggu adik aku tuuu. sempat lak sembang2 dengan sorang pok cik nie. dari negeri sembilan. yang buleh dok sembang pun sebab dia pinjam aku punya charger. fon dia off terus.

pok cik : Awak dari mana?
aku      : saya dari kedah pak cik.
pok cik: aikk, kedah area mana? jauhnnyyyaa 
aku     :kedah area alor setar je 
pok cik:ooh orang alo staqqq rupanya.. hehehe

*poyo dak.. haha ak teka pak cik tu cikgu. dia terus terkejut aku nie boleh teka. uish tau mana?rahsiaaaa laaa.. hihihi dan la interview pak cik tu sat. qeja mana.. qeja apa..anak berapa. bini mana..semua laah ada kt dalam tangan.. ngenghengeh. rupanya pak cik nie kuat melayu. marah betul dia bila mana anak melayu nei xmau belajaq. pastu ayah aku tumpang sekaki sembang. hihihihi ayah dapat geng. kalau dak jalan laaa kami anak beranak dua orang. :)

ayat pak cik yang sentap sekali bila mana cakap pasai melayu, hak melayu di hapuskan.

"salah ke kalau kerajaan sponsor anak-anak melayu kita pergi belajar, nie habis semua mara , jpa cina dengan keling sapu, apa yang ada dekat melayu. BISKUT HUP SENG yang jual biskut itu je pun boleh spomsor beribu anak-anak cina pegi belajar dekat oversea setiap tahun. kita nie yang ada petronas semua, itu pun xmampu.. bagi la kouta bebanyak dekat cina dengan keling. bla bla bla bla.. "
habis segala rahsia zaman tok nadok pasai malaysia,,tabung haji, petronas di ceritakan . memang fight untuk melayu gegila pok cik nie :D macam-macam aku jumpa orang time tu, sembang dengan bebudak yang baru lepas interview tuuu..hhihihi budak kisas, yang bestnya dia tanya aku nie dari mana. then aku jawab la aku dari kedah. dia konfius sbb aku xcakap kedah dengan dia, HAHAHAHA dia cakap "asal akak ada bunyi kk tp akak duduk kedah.bukan selalu orang kedah cakap ada bunyi kedah ke? hahahaha then aku jawab laa yang aku study sini,, tu yang mahiaaqqq cakap kl tuuu.. hahaahhaha

12.00 pm 
Adik aku habis interview terus kiteorang gerak ke shah alam. plan nk menyinggah rumah mak su pun xjadi. semalam tu beriya-iya ayah ajak pegi rumah mak su,,,bila nk gerak balik tu terus xjadi sebab nak jejugak balik alo setar. then aku pun terus gerak pegi stesen bus carikan tiket untuk ayah, dapat laaaa pukul 5.00 petang tuu.

5.00 pm
sebak gila masa antaq ayah balik. nak nangis pun ada bila tengok ayah naik bus. hmmm anak apa lah aku nei  bagi ayah sendiri naik bus. :((( sedih gila masa ttuuuu, pikir ayah sampai pukul berapa.. nanti sampai lewat sape yang nak ambik ayah..semua tu laaa.. hmm hmmm dun worry ayah.. insya allah anak ayah yang sorang nie akan berjaya, just perlukan doa mak ayah je. itu dah memadai :'(

bagusnya aku ada lesen, ada kereta, ada rumah.. aku pergi ambik ayah bawak ayah tinggal kt rumah aku.. semua aku yang support.. tapi buat masa sekarang aku tak mampu.. aku just mampu buat benda nie saja. tetiba rasa useless gegila. HAHAHA! urrmmm aku just mampu bekalkan karipap yang aku goreng utk ayah. buat bekal untuk ayah naik bus sebab ayah bukan jenis yang makan bila bus berhenti. setiap dua jam aku call tanya ayah dah sampai mana dah.. urrmm ayah selamat sampai pukul 1 pagi,,

p.s. aku nak jadi anak yang berguna utk famili bila tengok ayah dh berpenat macam nie . hmmm























Sunday, April 13, 2014

Perempuan

Assalamualaikum :)

Hyeee :) happy tak hari ini ? hahaha ok. aku sedih hari nie .. bueekk :P

Sekarang nie kan aku memang xda buat apa dekat rumah. Aku just duduk membaca buku. Nak tau tak buku ape - Aku Terima Nikahnya

The most interesting part bila writer tu sentuh pasal perempuan. common thing yang selalu kita dengar lah kan, "lelaki ada sembilan akal and satu nafsu while perempuan ada satu akal and sembilan nafsu". and based dalam buku tu pulak , dia lebih kurg je sebenrnya. dalam tu dia mentioned, "lelaki ada sembilan logik and satu emosi "and untuk perempuan pulak, "perempuan ada sembilan emosi tetapi ada satu logik". Logik x? hehehehe

then, no wonder lah kita tengok lelaki kalau buat keputusan agak rasional lah kan compare dengan perempuan.

Argghhh.

tak nak cerita pasal lelaki kat sini. Persoalan aku kenapa perempuan diciptakan yang kebanyakkan suka bergosip.. tak terfikir ke pasal nie korang-korang semua. aku dah terfikir lama dah pasal nie. HAHAHA pelik x?

based on theory aku lah kannnn... hahaha tak boleh belah lansung laaa kan

ok.ok
take a look first 

fisrt thing, perempuan ada sembilan emosi which are means sedih, happy, gegila, mabuk, kepayang, segala bagai hape semua. then benda apa yang merelate kan emosi tu. sifat perempuan adalah untuk meluahkan. bola meluahkan kan perlu ada pendengar. dekat situ akan create two ways communication. simple like dis

wanita pertama - "EHHH.. cantik nyaaa baju nie. Homaigodddd cantiik gegila kan 

wanita kedua - "Iye laaaa.. mesti meletup vavavoom kan kalau ko pakai.. homaaiggood"

Based on the above situation, thats why la kn perempuan banyk bergosip dengan perempuan sebab perempan tu seorang yang beremosi. dia boleh beremosi even member dia cerita. cuba aplikasi benda neh bila bergosip kan. haha boleh masuk x. konfem boleh kan .

cuba luahkan dekat lelaki. super serius korang akan kecewa sbb lelaki just ada satu emosi.and dorg tu bersifalt logik. everything yang kita akan beritahu for sure akan ada  jawapan yang memang kita tak harapkan.

first thing benda yang semalam baru terjadi dekat aku , rumah aku penuh dengan asap gegila nie sbb aku lupa tutup api dapo. gila tak gila. haha boleh terbakar kalau cenggitu then aku pun ambik laaa fon nk inform benda nie dekat pujaan hati kan .Mr.N.

aku - tengah tengok tv nie..rumah penuh dengan asap .. lupa tutup api :(

Mr.N - Seriuss? Masak ape nie?

aku- gorg keropok lekor..angkat pastu kt depan sesambil makan tengok tv.. xtutup api pun. makan je laa.. pusing2 belakang..penuh dengan asap satu rumah.. nie dok bukak tingkap apa yang ada nie 
:(

Mr.N - Awak.. pakai tdg (tudung) ok?:)

grrrr macam nk marah je aku masa tuuu..punya laaa panjang aku taip kt beliau. he just gave me dats answerr..Arggghhh rasa nk jerit2 satu rumah tau x sebab kan oleh jawapan dia. Aku xnak jawapan ttuuu.. at least give something. act balik..give respond utk apa yang aku cakap.. then sebabkan tak puas hati aku.. malam tu jugak aku gayut ngn member aku..

aku bercerita pasal tu.. and then respon dia.. "ish ish nasib tak terbakar rumah kan. ang nie nadia.. hahahahaha"

sebenarnya yang tu yang aku mahu. jawapan yang Mr.N bagi memang merudum kan semangat aku utk terus and terus bercerita. grrrr thats why kalau nk gosip prefer pilih perempuan kan sebab dorg tau utk react apa yang kita nak :))) 

P/S : im not sure korang yang membaca neh paham ke x, tapi aku paham.. BHAHAHHAHA :p

Galau






sincerely by me :)

BerblokwalkinG!

Assalamualikum :D

ai baru lepas godek-godek blog-blog orang. berblogwalking lah kate kan :)

so ?
What you gonna do today?

WATCHING TV like me? or do your LAUNDRY yang dah berapa lama tak basuh? (me dah setel semalam :P)

or maybe u all nk keluar dengan punjangga hati korang. TENGOK WAYANG? or maybe ke TAMAN BUNGA. hahaha klasik nak mamposs. but it looks sweetieee haha

Aku?

Just duduk rumah and update-ing my blog. BURGGGHH gila bosan kn .keluar lah cenggini kan. kaaan?
kenapa aku tak terpikir. kan lebih senang macam tuu dari menghadap kebosanan yang amat sangat. YA ALLAH. asal laaa tak boleh nak berjalan otak neh. HESSH

Itsokay! next time i'll be there with my own self :)