Angin sepoi-sepoi bahasa bertiup.Mengingatkan aku tentang masa lalu…
"Dusshhh!!"satu bunyi yang agak kuat terjadi.Perlanggaran antara dua orang telah terjadi.
"Adoiii"satu suara mengeluh.Agaknya sakit betul kot.
"Err..sorry.Saya tidak sengaja.Saya mintak maaf "suara garau lelaki yang agak takut-takut itu bersuara.
Adila mengangkat mukanya untuk melihat siapa gerangan lelaki tersebut.Dia lansung tidak kelihatan seperti pelajar sini.Orang kuar kot sebab tidak pernah kelihatan lansung.Tetapi dia memakai kad pelajar.Lelaki tersebut sedang tunduk mengutip kertas-kertas yang jatuh bertaburan akibat perlanggaran yang berlaku tanpa sengaja tadi.Adila pantas tunduk dan tolong mengutip baki kertas yang bertaburan.
"Saya Adila.Awak?"salam perkenalan dihulurkan kepada lelaki tersebut.
"Saya Miko,"salam Adila tersebut diterima dan dia seperti malu-malu untuk melihat muka Adila.Di lehernya tergantung sebuah kamera jenama Nikon.
"Study dekat sini ke?"tanya Adila dan mereka berdua berjalan beriringan seperti menuju ke tempat yang sama.
"Ye," lelaki tersebut hanya menjawab sepatah sahaja.
"Awak dari kelas mana?"tanya Adila musykil kerana mustahil baginya tidak mengenali orang disini.
"3A-1,"lelaki tersebut memang sangat malu.
"Eh kelas saya tu.Kenapa tidak pernah nampak awak pun?"tanya Adila kehairainan.
"Urmm..memang pun,"lelaki tersebut hanya tersenyum.Comel sangat apabila dia senyum.Mukaya iras-iras orang Korea.
“Saya tak pernah nampak awak pun sebelum ini dalam kelas,”Adila mula menyusun kata.Lelaki tersebut hanya tersenyum
“Saya selalu masuk kelas lewat.Kalau masuk pun guna pintu belakang.Maybe sebab itu awak tak pernah nampak saya,”panjang lelaki tersebut menerangkan.
“Mana kawan-kawan awak yang lain?”Adila seperti tercari-cari
“Saya tak de kawan.Saya baru transfer sini semester ini.Sebelum ini saya study di tempat lain.Pindah sini sebab dekat sikit dengan rumah,”
“Oh,anak emak la ni ye,”Adila tertawa.Lelaki tersebut tertunduk.Malu barangkali.
“Tak la,saja saya nak tinggal di sini dengan parent saya,”lelaki tersebut terdiam.Sebab masa saya dah tak panjang awak.Ayat tersebut hanya dilafazkan dalam hati.Tidak dilontarkan.
“Apa awak cakap tadi?Tak panjang?”Adila ada terdengar lelaki tersebut bersuara perlahan.
“Err,,tak de apa pun.Saya tak cakap apa pun,”lelaki tersebut membuat gaya seperti orang tidak bersalah dan hanya tersenyum sajaha.Comel sangat.
“Awak nak pergi ke kelas ke?”Tanya Miko.
“Ye lah,sekejap lagi kan kita ada subjek Finance.Awak sudah lupa ke?”hairan barangkali melihat Miko melontar pertanyaan seperti itu.
Miko hanya menggaru-garu kepalanya yang tidak gatal itu sambil tersenyum sumbing.”Saya ada appointment sekejap lagi.Saya tak masuk kelas.Lec pun dah tahu dah.”Adila hanya mengangguk.Hajat dihati ingin bertanya lagi tetapi ada suara yang menyampuk dari arah belakang.
"Adila!!"kedengaran satu suara memanggil nama Adila menyebabkan kedua-duanya menoleh.Adila melambai-lambai tangan ke arah mereka.
"Hey!!sini"Adila cuba memanggil rakannya untuk berkenalan dengan lelaki yang baru dikenalinya sebentar tadi.Rakanya bergerak kearahnya.
"Ini,,"sambill tangannya menunjuk ke arah lelaki terbabit tetapi..
"Eh,mana lelaki yang berdiri sebelah aku tadi?"Adila mencari sekeliling seandainya dapat mencari bayang-bayang lelaki tersebut tetapi hampa,tidak kelihatan.Aina hanya menganggkat bahu tanda dia tidak tahu.
"Eh,CD apa ni?"Aina bersuara apabila ternampak CD tersebut diatas kertas-kertas yang dipegang oleh Adila.
"Entah,aku tak pernah nampak pun sebelum ini.Sambutan Hari Jadi Kitara?Majlis hari itu kot.yang dekat kelas kita hari itu,jom kita tengok,"ajak Adila.Tidak sabar rasanya untuk melihat.
“Hello mak cik.Kita ada kelas kan sekejap lagi?”Aina sudah mencekak pingganngnya.Adila hanya ketawa.Dia terlupa.
p/s: saja isi masa lapang menulis..haha gaya macam masa lapang banyak je kan.anyway actually da ciap cerita tp ase mcm pendek.ni lah hasil selepas di edtkan semula..huhu
Wednesday, January 12, 2011
Monday, January 10, 2011
Lambang Yahudi Dalam PC Anda!
Assalammualaikum Warahmatullah...
Kawan2...
sedar tak sedar..
rupanya ada lambang YAHUDI dalam PC kita sendiri...
haih!
Kenapa??
Xpecaya..?
Cara2 nak detect logo nih...
1. Copy link ni > C:\Program Files\Microsoft Office\MEDIA\CAGCAT10 (kalau nak taip pun boleh.. ikut suka)
2. Pastekan kat Address Bar My Document atau lain2. Macam kat bawah ni..

5. Seterusnya deletelah kalau nak delete.. Kalau tak nak delete leh je simpan logo Yahudi Laknatullah tu..
Saya dah delete.. Anda bila lagi???
ANDA BUAT ANDA DAPAT!!...
macehh
sumber dari
Kawan2...
sedar tak sedar..
rupanya ada lambang YAHUDI dalam PC kita sendiri...
haih!
Kenapa??
Xpecaya..?
Cara2 nak detect logo nih...
1. Copy link ni > C:\Program Files\Microsoft Office\MEDIA\CAGCAT10 (kalau nak taip pun boleh.. ikut suka)
2. Pastekan kat Address Bar My Document atau lain2. Macam kat bawah ni..
3. Cari image yang nama dia >> J0285926
4. Ni image dia..
5. Seterusnya deletelah kalau nak delete.. Kalau tak nak delete leh je simpan logo Yahudi Laknatullah tu..
Saya dah delete.. Anda bila lagi???
ANDA BUAT ANDA DAPAT!!...
macehh
sumber dari
Saturday, January 1, 2011
malam-malam macam ni tibe-tibe je teringin nak makan puding karemel..hailaaa..lama sangat tak makan..rindu sangat..uhuhhu resepi ni aku mintak dekat member pastu cuba la buat..tengok-tengok jadi.hahahaha bangga giler kot..hahaha
*************
puding karemel
6 biji telur
3 keping roti(prefer roti hup seng)
esen vanila
gula
masukkan telur bersam roti dan esen vanila.kemudian blend kan ia.panakan loyang.maukkan 1 sudu gula.kacau di atas api yang sederhana hingga bertukar menjadi warna keperang-perangan.masukkan bahan yang telah di blend tadi ke dalam loyang.kukus di atas api selama 45 minit atau sehingga masak.hahaha..senang kan????
Friday, December 31, 2010
apabila tangan mendahului..
assalamualaikum!hahaha hepy new year,welcome 2011!..sekarang ni mesti semua orang tengah pk pasal azam baru kan?kan?haha..aku pun ada azamsss(plural ye azam sbb byk sgt) jugak and hope sangat la trtunai...tahun baru nie rasa-rasanya dah ready kot nk hadapi anythings..perkara yg aku tahu ape yg bakal jd..so mmg da ready sangat-sangat..aku pun da amek ala2 precautions steps..huhhu (entry kali nieyh sgt pndek)
Wednesday, December 29, 2010
masya allah..
entry kali ini simple je..juz nk cte..hahahahaha best la plak kn..huhuhu.Td tngok emel..dalam beratus2 emel,trbaca la pasal satu kisah nie..
Alkisah berbunyi bergini,sebelum itu ini adalah kisah benar dan memang benar2 berlaku.Diceritakan kembali oleh seorang ustaz.
Ustaz tersebut ditugaskan untuk memandikan seorang mayat selepas mayat tersebut tidak dituntut oleh ahli keluarga.Jam ketika itu menunjukkan pukul 4 pagi.Ustaz itu menyelak kain muka mayat tersebut.Muka mayat tersebut putih saje tetapi lama kelamaan menjadi hitam.Ustaz tersebut hairan.Pelbagai persoalan mula menerjah fikirannya.Ustaz itu berfikir,mesti ada perkara yang telah dilakukan oleh pemuda tersebut menyebabkan keadaannya menjadi sebegitu rupa.
Terdapat seorang mak cik yang melalui lorong berkenaan.Ustaz tersebut nampak wanita tersebut lalu bertanyakan tujuannya kesini.Rupa-rupanya wanita tua tersebut ingin menuntut mayat anaknya.Ustaz tersebut membawa wanita tersebut melihat mayat yang tadi untuk dibuat pengecaman.Wanita tersebut berkata,"iniah anak makcik tapi dia putih.".Lalu ustaz tersebut bertanya kembali "adakah benar ini anak mak cik?"Wanita tersebut berkata "Ya," lalu berlari keluar dengan teresak-esak.
Pantas ustaz tersebut mendapatkan wanita tersebut kerana dia pasti wanita tua itu pasti mengetahui.Selepas dipujuk berulang kali,barulah wanita tersebut membuka mulut untuk berbicara.
"Dia anak yang baik.Taat kepada kedua ibu bapa.Apa saja yang disuruh oleh ibu bapanya,pasti dia akan buat.Jika disuruh pergi ke kedai,cepat2 dia akan pergi tetapi.."wanita tersebut berhenti dari meneruskan bicaranya..
"Bila dikejutkan untuk solat,dia akan marah2.dia akan menengking dan tidak mahu melakukan solat.Jika dikejutkan untuk membuat perkara lain,dengan pantasnya dia akan membuat,"wanita tersebut menangis teresak-esak.
Kesokan harinya,ustaz tersebut menghubungi keluarga pemuda tersebut.Kebetulan pemuda tersebut mempunya anggota keluarga yang tingal di K.L.Selepas dihubungi,ustaz tersebut menceritakan seorang wanita tua yang datang.Keluarga tersebut meminta ustaz tersebut menerangkan bentuk fizikal perempuan tua tersebut kerana tidak mungkin ibu kepada pamuda tersebut kerana ibunya telah lama meninggal dunia.
Ustaz tersebut pelik memikirkan perkara tersebut..habis siapakah wanita tersebut??apa yang dubuatnya pada puku 4 pg ketika itu??
Alkisah berbunyi bergini,sebelum itu ini adalah kisah benar dan memang benar2 berlaku.Diceritakan kembali oleh seorang ustaz.
Ustaz tersebut ditugaskan untuk memandikan seorang mayat selepas mayat tersebut tidak dituntut oleh ahli keluarga.Jam ketika itu menunjukkan pukul 4 pagi.Ustaz itu menyelak kain muka mayat tersebut.Muka mayat tersebut putih saje tetapi lama kelamaan menjadi hitam.Ustaz tersebut hairan.Pelbagai persoalan mula menerjah fikirannya.Ustaz itu berfikir,mesti ada perkara yang telah dilakukan oleh pemuda tersebut menyebabkan keadaannya menjadi sebegitu rupa.
Terdapat seorang mak cik yang melalui lorong berkenaan.Ustaz tersebut nampak wanita tersebut lalu bertanyakan tujuannya kesini.Rupa-rupanya wanita tua tersebut ingin menuntut mayat anaknya.Ustaz tersebut membawa wanita tersebut melihat mayat yang tadi untuk dibuat pengecaman.Wanita tersebut berkata,"iniah anak makcik tapi dia putih.".Lalu ustaz tersebut bertanya kembali "adakah benar ini anak mak cik?"Wanita tersebut berkata "Ya," lalu berlari keluar dengan teresak-esak.
Pantas ustaz tersebut mendapatkan wanita tersebut kerana dia pasti wanita tua itu pasti mengetahui.Selepas dipujuk berulang kali,barulah wanita tersebut membuka mulut untuk berbicara.
"Dia anak yang baik.Taat kepada kedua ibu bapa.Apa saja yang disuruh oleh ibu bapanya,pasti dia akan buat.Jika disuruh pergi ke kedai,cepat2 dia akan pergi tetapi.."wanita tersebut berhenti dari meneruskan bicaranya..
"Bila dikejutkan untuk solat,dia akan marah2.dia akan menengking dan tidak mahu melakukan solat.Jika dikejutkan untuk membuat perkara lain,dengan pantasnya dia akan membuat,"wanita tersebut menangis teresak-esak.
Kesokan harinya,ustaz tersebut menghubungi keluarga pemuda tersebut.Kebetulan pemuda tersebut mempunya anggota keluarga yang tingal di K.L.Selepas dihubungi,ustaz tersebut menceritakan seorang wanita tua yang datang.Keluarga tersebut meminta ustaz tersebut menerangkan bentuk fizikal perempuan tua tersebut kerana tidak mungkin ibu kepada pamuda tersebut kerana ibunya telah lama meninggal dunia.
Ustaz tersebut pelik memikirkan perkara tersebut..habis siapakah wanita tersebut??apa yang dubuatnya pada puku 4 pg ketika itu??
Subscribe to:
Posts (Atom)