Thursday, January 19, 2012

are u ANGRY?


.: Assalamualaikum :.

pernah rasa marah? ya.. of coz..tentu sekali.. it related with emotion expression.kalau tanya kepada semua orang pernah tak dia marah..then dia cakap dia tak pernah marah dan taktau cara macam mana nak marah.. aku salute lah barangsiapa yang ada habitual yang macam tu.. aku? memang bukan diketegorikan sebagai seorang yang pemarah so im hate.. benci sesangat.. towards people dats always keep angry.. *tenangkan diri jp*

sungguh laa.. aku tak tahan kalau dengar someone tengah kepala angin..kang berkepul gak aku maki.. eshh sbb tu aku tak suka..

aku memang marah muka jadi cemberut macam ni lah..



sungguh laa..macam agak geram kan kalau tengok orang lain marah.. so...sini aku share lh cket,,kalau marah apa yang perlu kita buat.. sebab iblis time tu tengah gendang gendut tali kecapi..senang perut suka ati..memamg raya sakan kalau tengok manusia marah kan..dis relates with Islamic ways..

1) ubah posisi
kalau time tu marah ..and time tu tengah berdiri.. jadi bawak-bawak lah diri untuk duduk..if tengah marah sambil duduk..bawak-bawak lah baring.. * kalau dh baring tu..alang2 tido.. bila bangun..tadaa. new emosi will come.. so dah xda dh marah-marah ni.. 

2) berwudhuk
why? sebab dapat menenagkan jiwa..kn?wudhuk kan penenang hati.. jadi selalu-selalu lah ada wudhuk..insya allah..ak pun nk praktik jugak seharian dengan berwudhuk.. kn?

3)minum air
air tu jangan air panas eh,,kang lagi meledak marah tu..minum air sejuk-sejuk laa..kasi cool sikit..see?

4) senyum
jangan tanya kenapa kalau aku marah.pastu aku senyum.. * kena praktis la cenggini.asal marah je senyum..boleh dak?

5) belajar menyampaikan marah dengan cara yang terhormat
means kt sini..no need to use high tone sampai boleh pecah gelass..ye.. slow talk and of coz kena sabar..kn?memang agak susah kan sebenarnya coz everybody hve their own limit.. 

now.. u can get dis face.. 
mmg nampak muka yg xbpe nk ikhlas.. hehe



last dari aku..layan satu lagu nie,,




Saturday, December 31, 2011

tips nak menghilangkan rasa MENGANTUK

   arghhh,tetibe je kan nak update pasal ni.. huh..  yang tengah study..yg tengah bertungkus lumus..bergelut bertempur dengan buku kan..tetibe je terasa mengantuk... baru nak mula menghafal definition.. terus je  argghhh.. dengan mulut yang ternganga luas * sungguh la tak sopan.. >_<.. hahaha !

macam mana nak hilangkan rasa ngantok yang bermaharalela nie kan..coz aku dh google dh kan,,, heehehe

1 ) pasang niat

pasang niat kenapa nak study??of coz la untuk nak jawab exam.. nk bagi lulus..nk dapat result fliying colour kan..then ??? :)..hihihi semangat yang tinggi,jitu..kental mesti lah ada untuk melawan iblis-iblis nie.. : D

2) study dalam jangka waktu yang pendek.

errr...study 15 minutes then facebooking 30 minutes aci dak??? hahahaha sorrii..permintaan ini tidak akan diliayan..peryataan ini bermaksud.. study dalam tempoh masa yang tidak lama..kemudian jenjalan menghirup udara yang segar.. then sambung study semula.. see??ngantuk akan hilang kalaiu buat macam nie..macam aku ni ha..study pastu jenjalan dalam blog.. lalalalaallala :P JK!

3) dapatkan tidur yang mengcukupi..

statement ni bermaksud dapatkan tidur yang CUKUP.. dats means..xleyh lebih..xleyh kurg.. bagi cukup 7 or 8 jam * ala-ala bayi gitu.. haha tidur yang cukup dapat memberi impak yang sgt besar.. myb waktu yang kita study untuk 2 jam sama dengan 4 jam.. see?? jadi ..kita akan mempunyai semangat yang tinggi untuk study if effect dy sebegitu rupa ..kn???

4) minum air kosong..

chekgu aku pernah pesan masa dolu2 lah..masa belajar..prepare segelas iar dekat depan.. lepas study.. byk sgt dh study..smpai masa pun xlarat nk angkat dh.. minum air.. selain menghilangkan nagntuk,,dapat jugak otak kita ni berhenti rehat & mendigestkan apa yg telah kita baca td...jadi.mmg xheran la aku akan prepare 1 botol air 1000 ml.. dan xsampai 2 jam ..air tu akan habis.. xcaya cer tanya member ak.. hikhikhik.. pastu qeja mengulang toilet lak.. hailaaa.. :D..

5) pamerkan tujuan anda belajar di hadapan anda

mybe letakkan kata2 semangat di hadapan kita sewaktu kita study kan..if masa upsr.pmr..spm kita leyh buat macam tu.. why not kita ulang resepi kejayaan kita ni pada masa sekarang.. kan?? tulis la...SAYA INGIN BERJAYA DAN MENDAPAT 4 FLAT ..hahaha aku bakal buat untuk sem yang terakhir ni.. :) ye kot..

6) memakai benda wangi

heehehe..bende ni xde dalam miss google tow.. but ni pendapat aku sendiri..n aku sendiri mempraktikkan dy. :)..  bila je ngantuk..aku akan ambik something yang wangi.. something yang boleh mententeramkan jiwa. *chewah.. jadi..aku akan ambik lotion ..sapu dekat muka ..hidu bau wangi.. dis is one of de aroma therapy...xpun bedak pun cukup..pakai bedak waktu nk study..bek pi lah kengkawan nk cakap ape pun..janjji kita bolef fokus dalam study.. kn?? hehehehehe

7) belajar sambil menulis..

belajar,belajar,belajar.. serius boring kn..mata je gerak,,mulut terkumat kamit membaca..seriusss  BORING....so why not kita menggerakkan anggota badan kita sekali...menulis,,sambil study..pastu tulis balik apa yang kita belajar.. disamping menggerakkan otot-otot kita nieyh..dapat lah juagak tu melekat dalam kepala ni ciket.. :)

sekarang ni kan musim exam..jadi dapat lah mempraktikkn tips ni serba sedikit.. arigatou. !

Wednesday, December 28, 2011

about LOVE

we IGNORE the ones who LOVE us

we ADORE the ones who IGNORE us

we LOVE the ones who HURT us

we HURT the ones who LOVE us


it's all about LOVE

^_^

counting de days

.: assalamualaikum :. 

sedar tak sedar..kita kini nak menginjak ke tahun yang baru.. tahun 2012..tahun 2011 akan ditinggalkan.. segala kenangan pahit dan manis mula diikat dan disusun rapi dalam perpustakaan hidup kita sendiri.. :)

i noticed dat.. sejak akhir-akhir ni.. aku sering berbahasa baku.. eeeyeerrkk.. dan telah ditegor kerana bermesej dengan member aku yang sorang ..aku berbahasa baku??it is weird?.. :) credit to dia ..yg memberi teguran secara tidak rasmi.. haha

ok..bicara hati punya cerita akan kuar dis coming jan.. so don forget to watch dis err drama.. mybe..di astro prima..3jan..9.00 malam.. :)..hope cite ni pun akan wwoww macam cite ombak rindu jugak !

sungguh la nk tengok shanaaz bawak watak tengku syahran yang panas baran n cemburu buta tu tp dalam hati..seriusss romantik ! hahaha i loikees..

or u can google at dis link HERE 4 de sinopsis.. ..:)

tengku syahran with zahlia.. awesome ! cute sangat.. 


Monday, December 26, 2011

sahabat yg BAIK



May ALLAH bless all my friends yg menuju ke jalan Fisabilillah .. aminnn.