Saturday, November 25, 2017

ALLAH JAGA

Assalamualaikum
***

Harini borak kosong dengan suami. Dalam kereta sambil berhenti dekat traffic light


A : Abang, tau tak baru semalam saya perasan? Baru tersedar something. 
S : Apa dia? Perasan apa? 
A : Perasan rupanya selama ini Allah jaga saya 
S : Maksudnya? 
A : After habis sekolah, masuk diploma, Allah temukan saya dengan Anis & Mizah. Both dari sekolah agama. Mizah Maahad, Anis satu sekolah
S : Okayy. Lepas tu
A : Lepas tu, lepas degree, Allah bagi saya duduk dengan Azie & Kinah. Dua-dua tu memang berubah ke arah agama. Cuba abang tengok Kinah sekarang. 
A : Lepas tu, masuk keje, jumpa Kak Amni & Mira. Both pun sekolah agama. Last sekali kahwin dengan abang. Pun background agama

Laki aku terus diam je lepas dengar aku cerita semua tu 

But bagi aku, time untuk muhasabah kan diri. Allah lorongkan aku berkawan dengan mereka. Untuk memberi peringatan pada aku





No comments: