Sunday, April 13, 2014

Perempuan

Assalamualaikum :)

Hyeee :) happy tak hari ini ? hahaha ok. aku sedih hari nie .. bueekk :P

Sekarang nie kan aku memang xda buat apa dekat rumah. Aku just duduk membaca buku. Nak tau tak buku ape - Aku Terima Nikahnya

The most interesting part bila writer tu sentuh pasal perempuan. common thing yang selalu kita dengar lah kan, "lelaki ada sembilan akal and satu nafsu while perempuan ada satu akal and sembilan nafsu". and based dalam buku tu pulak , dia lebih kurg je sebenrnya. dalam tu dia mentioned, "lelaki ada sembilan logik and satu emosi "and untuk perempuan pulak, "perempuan ada sembilan emosi tetapi ada satu logik". Logik x? hehehehe

then, no wonder lah kita tengok lelaki kalau buat keputusan agak rasional lah kan compare dengan perempuan.

Argghhh.

tak nak cerita pasal lelaki kat sini. Persoalan aku kenapa perempuan diciptakan yang kebanyakkan suka bergosip.. tak terfikir ke pasal nie korang-korang semua. aku dah terfikir lama dah pasal nie. HAHAHA pelik x?

based on theory aku lah kannnn... hahaha tak boleh belah lansung laaa kan

ok.ok
take a look first 

fisrt thing, perempuan ada sembilan emosi which are means sedih, happy, gegila, mabuk, kepayang, segala bagai hape semua. then benda apa yang merelate kan emosi tu. sifat perempuan adalah untuk meluahkan. bola meluahkan kan perlu ada pendengar. dekat situ akan create two ways communication. simple like dis

wanita pertama - "EHHH.. cantik nyaaa baju nie. Homaigodddd cantiik gegila kan 

wanita kedua - "Iye laaaa.. mesti meletup vavavoom kan kalau ko pakai.. homaaiggood"

Based on the above situation, thats why la kn perempuan banyk bergosip dengan perempuan sebab perempan tu seorang yang beremosi. dia boleh beremosi even member dia cerita. cuba aplikasi benda neh bila bergosip kan. haha boleh masuk x. konfem boleh kan .

cuba luahkan dekat lelaki. super serius korang akan kecewa sbb lelaki just ada satu emosi.and dorg tu bersifalt logik. everything yang kita akan beritahu for sure akan ada  jawapan yang memang kita tak harapkan.

first thing benda yang semalam baru terjadi dekat aku , rumah aku penuh dengan asap gegila nie sbb aku lupa tutup api dapo. gila tak gila. haha boleh terbakar kalau cenggitu then aku pun ambik laaa fon nk inform benda nie dekat pujaan hati kan .Mr.N.

aku - tengah tengok tv nie..rumah penuh dengan asap .. lupa tutup api :(

Mr.N - Seriuss? Masak ape nie?

aku- gorg keropok lekor..angkat pastu kt depan sesambil makan tengok tv.. xtutup api pun. makan je laa.. pusing2 belakang..penuh dengan asap satu rumah.. nie dok bukak tingkap apa yang ada nie 
:(

Mr.N - Awak.. pakai tdg (tudung) ok?:)

grrrr macam nk marah je aku masa tuuu..punya laaa panjang aku taip kt beliau. he just gave me dats answerr..Arggghhh rasa nk jerit2 satu rumah tau x sebab kan oleh jawapan dia. Aku xnak jawapan ttuuu.. at least give something. act balik..give respond utk apa yang aku cakap.. then sebabkan tak puas hati aku.. malam tu jugak aku gayut ngn member aku..

aku bercerita pasal tu.. and then respon dia.. "ish ish nasib tak terbakar rumah kan. ang nie nadia.. hahahahaha"

sebenarnya yang tu yang aku mahu. jawapan yang Mr.N bagi memang merudum kan semangat aku utk terus and terus bercerita. grrrr thats why kalau nk gosip prefer pilih perempuan kan sebab dorg tau utk react apa yang kita nak :))) 

P/S : im not sure korang yang membaca neh paham ke x, tapi aku paham.. BHAHAHHAHA :p

No comments: