Sunday, April 27, 2014

BANTING

ASSALAMUALAIKUM and a verrryyyy gud evening. May all of you have pleasure time. krikk krrikk krrikk *bajet speaking* muahahahahaha

Tengok dah kan tajuk kat atas ttuuu. Say WHAT?? BANTINGGGG? ada apa dengan banting. krik krik krikkk.. Bagi aku Banting xdak apa laaa.. haha marah orang banting nnt kannn. 

Adik aku dapat interview dekat sana, Kolej Mara Banting. then bermula lah satu episode di mana aku menjadi tour guide. hihihhihi tu lagi laaaa tak boleh nak hadam. hehehehehe. Ayah aku nak drive dari Alor Setar pastu stay dekat Banting lepas tu lepas habis interview terus nk shoot balik Alor Setar. Memang aku bagi laaaa kan. Aku cakap dekat ayah, ayah just naik bus je. hal dekat sini nanti aku yang uruskan dari kereta sampai laaaaaa hal2 yang dekat Banting tu. Just sampai sini dengan selamat je. Dahtuuu plannya aku akan sewa kereta lah kan nk bagi senang bergerak.bila pikir-pikir balik kos kalau gerak sendiri dengan naik kereta lebih kurang je kan. then aku decide suruh ayah naik bus and aku jemput dekat bus stop. 

Aku nie dh deal dua hari awal nak booking kereta taaauuu and dapat kereta auto. Ayah seboleh-bolehnya tak mau kereta auto and kalau boleh nk manual sebab ayah xpernah nak drive kereta auto niee. lepas tu nasib ayah laaa dapat kereta auto. memang aku mengucap agak panjang laaa jugak kan. dari siang waktu keje memang tak boleh nak duduk. rasa macam xsedap hati sesangat. Memang mintak untuk dipermudahkan sahaja. urrm urrm urrmm

11.00 pm
kiteorang gerak dalam pukul 11 dari shah alam ke banting. xlama pun benda nie..dalam 45minit je plus kereta pun tak ramai dekat atas jalan kan. so xrasa la kaan. btw, waktu tu aku dah booking hotel. nama hotel tu Hotel Foong Inn. aku deal dengan sorang budak yang jaga kaunter tuuu.. Aidil nama dia. hikhikhik sempat lagi x berkenalan. HAHAHAHA nah hambik link nie kalau sesapa nak stay kat BANTING nenanti. Hotel tu orang kenal dengan Hotel 48 sbb dia ada tawarkan bilik serendah RM48. Murah kan? :D aku hambik highway yang tak ramai orang compared dengan Federal Highway yang konfem ramai orang gegila tu kaann.. Highway ke Cyberjaya/ Putrajaya. aku sampai sana dalam pukul 12 tengah malam macam tu.. pastu memusing cari hotel yang aku sedia booking tu laah kan 

12.15 a.m
tengah-tengah duduk cari jalan nak pegi hotel tu, tetiba kena tahan dengan polis, terus kena berhenti tepi. Kereta lain dia bagi pulak jenjalan kan. Aku dalam hati gila cuak tahap petala berapa pun aku tak tahu. Abam polis tu soal memacam lah. Dari mana, nak pergi mana. buat ape nak pergi sana. lepas tu pepakat mintak ic setiap sorang. Ic ayah, adik aku ngan aku sekali.. lepas tu dia bagi ic ayah ngn adik aku..ic aku abam polis tu pegang. weeeee sesambil tu jenjeling sikit tengok abam polis yang pegang ic aku. sekampung rupanya, kriikk krriikk asal dari kedah jugak. menyembang lah kejap dengan ayah. lepas tu aku ambik chance tanya la hotel tu kat mana. abam polis siap buat lawak yang agak tak kelakar laa kan. dia cakap "meh sini saya drive, pak longduduk sini " krrikk krrikk. hhahaha lepas tu dia bagi petua jenjalan nk pegi hotel tuuu :)

12.55 a.m
jauh jugak laaa nk ke pekan banting, dalam 20 minit macam tu. dengan cahay lampu yang aku boleh cakap tak suffificient lansung laaa.. dengan aku perlu memusing cari hotel semua bagai kan,and last berjumpa jugak dengan hotel yang aku dah reserved atas nama aku. hikhikhikhik





*credit to Google

itu laaa hotel yang aku duduk. bilik dia boleh tahan besar. siap ada tv, aircond, heater, meja sesemua tu.. sesuai laaa utk family nak pegi bercuti kan. honeymoon pun boleh. bergolek lah dua2 orang dekat atas katil double queen tuuu.. hahahaha hotel nie based abam polis tu cakap orang semua panggil hotel 48.Ngeee pastu sampai dekat kaunter, terus aku tanya ada reservation atas nama aku x kan.. si Aidil a.k.a budak kaunter tu cakap ada. so procedure biasa lah. CHECK IN! sesambil tu sembang laaa dengan dia yang aku susah gila nak mencari. even tanya budak MCD yg duduk dekat dengan hotel tu pun dia xtaaauuu. pastu selamat ambik kunci ngeeeh ngeehh. Gila bila tengok bilik diaaa.. harga dia memang berbaloi pastu luas lagi.. ada space la lagi 6 orang untuk tidoq kat atas lantai. punya nak kata bilik tu besar plus katil double queen kan :D

7.45 a.m
Aku dengan ayah dengan adik dah sesiap nak keluar. ayah decide untuk check out sesiap. done check out gerak la satu famili pergi kolej mara banting. sebijik macam sekolah tau taaakk..dengan dewan besar dia, kantin dia, library dia je grand sikit, lenlain tu sama level dengam mrsm je laaah.. lama gila menunggu adik aku tuuu. sempat lak sembang2 dengan sorang pok cik nie. dari negeri sembilan. yang buleh dok sembang pun sebab dia pinjam aku punya charger. fon dia off terus.

pok cik : Awak dari mana?
aku      : saya dari kedah pak cik.
pok cik: aikk, kedah area mana? jauhnnyyyaa 
aku     :kedah area alor setar je 
pok cik:ooh orang alo staqqq rupanya.. hehehe

*poyo dak.. haha ak teka pak cik tu cikgu. dia terus terkejut aku nie boleh teka. uish tau mana?rahsiaaaa laaa.. hihihi dan la interview pak cik tu sat. qeja mana.. qeja apa..anak berapa. bini mana..semua laah ada kt dalam tangan.. ngenghengeh. rupanya pak cik nie kuat melayu. marah betul dia bila mana anak melayu nei xmau belajaq. pastu ayah aku tumpang sekaki sembang. hihihihi ayah dapat geng. kalau dak jalan laaa kami anak beranak dua orang. :)

ayat pak cik yang sentap sekali bila mana cakap pasai melayu, hak melayu di hapuskan.

"salah ke kalau kerajaan sponsor anak-anak melayu kita pergi belajar, nie habis semua mara , jpa cina dengan keling sapu, apa yang ada dekat melayu. BISKUT HUP SENG yang jual biskut itu je pun boleh spomsor beribu anak-anak cina pegi belajar dekat oversea setiap tahun. kita nie yang ada petronas semua, itu pun xmampu.. bagi la kouta bebanyak dekat cina dengan keling. bla bla bla bla.. "
habis segala rahsia zaman tok nadok pasai malaysia,,tabung haji, petronas di ceritakan . memang fight untuk melayu gegila pok cik nie :D macam-macam aku jumpa orang time tu, sembang dengan bebudak yang baru lepas interview tuuu..hhihihi budak kisas, yang bestnya dia tanya aku nie dari mana. then aku jawab la aku dari kedah. dia konfius sbb aku xcakap kedah dengan dia, HAHAHAHA dia cakap "asal akak ada bunyi kk tp akak duduk kedah.bukan selalu orang kedah cakap ada bunyi kedah ke? hahahaha then aku jawab laa yang aku study sini,, tu yang mahiaaqqq cakap kl tuuu.. hahaahhaha

12.00 pm 
Adik aku habis interview terus kiteorang gerak ke shah alam. plan nk menyinggah rumah mak su pun xjadi. semalam tu beriya-iya ayah ajak pegi rumah mak su,,,bila nk gerak balik tu terus xjadi sebab nak jejugak balik alo setar. then aku pun terus gerak pegi stesen bus carikan tiket untuk ayah, dapat laaaa pukul 5.00 petang tuu.

5.00 pm
sebak gila masa antaq ayah balik. nak nangis pun ada bila tengok ayah naik bus. hmmm anak apa lah aku nei  bagi ayah sendiri naik bus. :((( sedih gila masa ttuuuu, pikir ayah sampai pukul berapa.. nanti sampai lewat sape yang nak ambik ayah..semua tu laaa.. hmm hmmm dun worry ayah.. insya allah anak ayah yang sorang nie akan berjaya, just perlukan doa mak ayah je. itu dah memadai :'(

bagusnya aku ada lesen, ada kereta, ada rumah.. aku pergi ambik ayah bawak ayah tinggal kt rumah aku.. semua aku yang support.. tapi buat masa sekarang aku tak mampu.. aku just mampu buat benda nie saja. tetiba rasa useless gegila. HAHAHA! urrmmm aku just mampu bekalkan karipap yang aku goreng utk ayah. buat bekal untuk ayah naik bus sebab ayah bukan jenis yang makan bila bus berhenti. setiap dua jam aku call tanya ayah dah sampai mana dah.. urrmm ayah selamat sampai pukul 1 pagi,,

p.s. aku nak jadi anak yang berguna utk famili bila tengok ayah dh berpenat macam nie . hmmm























No comments: