Sunday, September 28, 2014

Bagan Lalang

Assalamualaikum :) 

Macam mana dengan weekend korang untuk minggu nie? Aku minggu nie sempat berpicnic dekat pantai bagan lalang tapi yang sedihnya takde gambar yang sempat di ambik sebab aku nak pergi main air. Sp fon dah simpan sesiap dekat dalam kereta. Weeeeee 

Journey start pukul 12 tengah hari selepas berhempas pulan kat dapo sensorang siapkan nasi ayam untuk picnic nnt kt pantai. Kira hebat lah kan aku neh mampu siapkan makanan dalam pukul 9.30 sampai 12.00. krriikkk krrikkkk *aku tipu chenta hati yang aku start masak dari pukul 8.30 pagi padahal aku start masak pukul 9.30 sebab tak nak dia rasa bersalah yang aku berhempas pulas kat dapo sensorang*  Semunya aku baru mula buat dari siang ayam sampai laaaaa memasak nasi. tapi kira okeh laaa jugak sebab boleh makan even ada yang aku tak puas hati sikit masa masak tu. 

kitorang sampai kat sana pukul 2 ptg after berpenat lelah mencari pinggan. Aku lupa bawak pinggan ohhoiii. HAHAHA tu rasanya benda yang xleh di terima akal sebab lupa bawak pinggan. Habeh tu nak makan macam mana kan kalau tak da pinggan kan.

Cuaca semalam kira be good la dengan kitorang. Ada la hujan sesikit lepas tu dia stop sampai laaaa petang, Kitorang sempat lagi test skill main layang-layang dekat tengah pantai . Wohaaaa and end up, layang-layang ktorang tak naik pun sebab kitorang tak pandai main pun sebenarnya.

Aku fisrt time main layang-layang and chenta hati pulak tangan kayu *dia yang ngaku sebab dia tak penah pandai main dalam apa jua sukan*  HAHAHA. Okeh! lagi satu maybe faktor angin kottt.. Sebab angin takde lah layang-layang ktorang tak dapat naik dengan jayanya. Hummppphh!

Aktiviti yang selalu buat kalau dekat pantai tu haruslah main aci ligan dengan ketam kan. end up ketam tu akan mati sebab aku main dengan dia terlampau ganas, Kebetulan air tengah tak banyak masa tu so kitaorang dapat berjalan sampai ke tengah pantai laaa.

Tempat situ kira nice bagi aku sebab aku pentingkan toilet dia sebenarnya. toilet dia agak cantik dan kemas dan sangat laaaa okeh compare dengan pantai yang aku penah pegi before nie. :)


No comments: