Sunday, February 17, 2013

bunting pelamin

assalamualaikumwarahmatullahiwabarokatuh

entry kali nie relate dengan hal-hal perkahwinan and aku mendapat idea nie pun dari rancangan TV. Wanita Hari Ini yang bertajuk Bunting Pelamin, bersedia kah pasangan *tajuk lebih kurang macam tu lah * hihi lupa dah  :) benda nie pun pernah menjadi topik hot untuk ruang gosip-gosip nie dengan member-member aku yang terchinta tu kan.. hehehe *pillow talk maybe* ngeh ngeh ngeh ..

topik yang discuss masa tu adalah apa itu bunting pelamin? macam-macam teori yang keluar masa tu. kalau boleh recall balik, rasa macam nak gelak guling-guling sampai dapur ada. apa punya teori pun ada lah.. semua aci main redah ikut logik masing-masing. ada yang cakap mengandung masa tengah bersanding, sebab tu lah bunting pelamin .. and macam-macam lah yang tak sanggup aku nak tulis semua kat sini. HAHA!


sekadar gambar  hiasan
baru-baru ini Malaysia dikejutkan dengan artis kita yang mengalami bunting pelamin .*iye ke?* contoh yang terdekat mestilah Fasha Sandha dengan Diana Danelle * not sure the correct one for her name*. okeh.. tak pe lah sebab itu artis. berbalik kepada realiti or maybe di sekeliling kita.. kita tengok kepada member-member kita yang berkahwin muda and the good thing is mendapat baby dalam masa yang singkat. tak kesah la bagi aku bunting pelamin ke tak kan ... contoh si Dena Bahrin. she is too young and of course younger than me. Baru berkahwin and sekarang sudah selamat melahirkan baby boyyy.. congrats to her. persoalannya di sini, sejauh mana kita di usia yang muda di zaman era globalisasi nie menghadapi perkara ini. Bagi pelajar amnya kan .. mesti lah sibuk nak study, nak menjaga suami, and in the same time menjaga baby. double-double stress and di situ kita akan belajar how far we can manage the stress level.. phewww sangat laa mengancam..kena dapat full support dari banyak pihak sebab takut kes gila meroyan terjadi.. nauzubillah  hehe 

for those yang berkahwin di usia yang muda and sudah pun mendapat cahaya mata, tahniah berjuta kali tahniah sebab you are a strong woman! :) bunting pelamin is a good thing tapi bila pikir-pikir balik.. oohh oohh oohh.. HAHA! Lupa kan.. banyak faktor yang nak kena ambik kira. 

semoga berbahagia dengan keluarga anda!



p/s : baru perasan anak mak cik yang baby tu dah besar laa... baru tak tengok dalam dua minggu. :)



No comments: