Wednesday, July 10, 2013

B.E.R.P.U.A.S.A

Assalamualaikum and selamat sejahtera

Hari ni hari first umat Islam berpuasa dalam bulan Ramadhan. احلا وسحلا يا رمضان Semoga beroleh keberkatan dan sentiasa beristiqamah dalam melakukan kebaikan. Ameeen :)

Disebabkan hari ni hari first berpuasa, mesti semalam korang semua semangat nak bangun sahur kan. same goes to me. Hoyeeaahh tp bila main hujung-hujung bulan tuuu kan.. rasa macam tidur tu lagi bermakna. Yer dak? hihihih normal kot sebab aku pun rasa cenggitu. rasa macam better tidur sebab dah biasa kan puasa nie. eheem tak baik tau. sentiasa mengajar diri untuk bersahur. harap-harap aku macam tu jugak laaa,, ameeenn =)

Hari ni rumah full. semua adik beradik ada. adik aku yang dari sabah balik. yang tinggal kt hostel dua orang pun balik. so memang reramai lah kan. nie lah function aku balik rumah. gathering ramai-ramai and makan sekali. baru rasa UMPPPPHH sikit kan =)

menu untuk hari ni mak tak buat ape pun. setakat masak nasi dengan sup daging. Ayah aku just beli ayam golek sebab mak tak larat nak masak kan. aku ambik tender goreng mee.. heee mee tu pulak bagi kat jiran aku lak tu. Kerlasss tak? agaga ntah sedap ntah tak,. aku pun dah lama tak praktis masak-masak nie =_= bkan tak ihklas tau nak bagi just mak cakap tak apa nak bagi balik dengan jiran aku tu sebab beliau bagi kuih melaka. so mak balas dengan mee aku tu lah . harap-harap sedap kot. ekekekeke *ye lah tu*

pastu ayah beli durian. gila best durian tuuu... 3 biji dia macam 1 biji. guess what i mean? konfem2 lah ulas dia besar-besar kan.. sangatttt.. sumpah sedap. ayah cakap ayah tak pernah try lagi durian nie. and tak sangka sangat berbaloi. ekekeekke

SO SO .. selamat berpuasa semuanya. jangan makan banyak sangat puasa-puasa nie. ingat sama pada sedara kita di mesir..afrika dan palestin terutamanya :).

p/s : lepas bukak puasa, niat puasa siap-siap untuk esok. aku siap menyanyi lagi adik-adik. sebab nak bago dorang tu ingat :D


 

No comments: