Friday, May 9, 2014

Berat Badan KERRR Badan Berat

Assalamualaikum

Selamat petang dan salam sejahtera. Hari ni fisrt time menulis dekat ofis gara-gara takde kerja yang boleh dibuat. Bukannya takde kerja tapi kerja tu dah habis aku buat. Hebat tak? Hebat tak? Bhahahaha pantas dan tuntas itulah aku.

Berbalik kepada tajuk la kan. Sesaja nak share laaa kan.

sekali scroll pacebook..ramai laahaai yang nak berdiet. sekali buka pacebook..banyak lah hai resepi untuk si diet. Apakah ini bermusim. Siap masuk paper lagi kelab diet tuuu. Then? Apakah rakyat Malaysia kini semakin tidak sihat eh. Eheemm! BAJET je kan aku nie. macam lah aku ni sehat sesangat kan.. Siap mak menghalau suruh pergi gym lagi. Exercise katanya. HAHA!

Sekali banyak.. banyak LAAAAHAAI teori yang dipakai kan. Pehtu ada banyak mazhab pulokk tu . urm urm sekejap kata lagu nie.. kejap2 lagu nie.. kejapaaaa tak jadi hapa. Kesian kan dekat orang mendengar pastu amalkan setiap apa yang orang cakap. tapi tak da effect., Mula laaa kan bebai sensorang kan,, HAHAHA eh? macam aku leettewww. mohon tidak terasa.


Entah la aku nak cakap kan sebab aku pun tidak berilmu bab-bab nie. Memang ada orang makan pih la sebesen pun nasib.. konfem tak akan naik badan . Ada yang jenis suka makan macam aku nie.. berat mencak naik pastu tak reti-reti nak turun. stress kan macam nie. Sungguh la main nie kena cukup kuat dari segi mental dan fizikal. at least kawan yang akan follow kita buat sekali. Bila kita buat sensorang , mula la kan orang nak bercakap "Orang cakap, makan nie benbanyak x elok".. tak pun " alaaaa.. kau meh la makan, kau dah kurus dah.." pastu esok bila jumpa eh, kau dah berisi laaa.. Arghhhhhhh! 

Then, aku memang respect laaa kat sesape yang berjaya kuruskan berat badan nie.. aku memang salute sehabis-habis kat korang :)

Aku mintak aku nie dikuat kan semangat untuk buat sesemua tuuuu tapi sekarang masih belum cukup kuat lagi , Bab melantak bernafsu nak makan tu tinggi lagi ohooiii. urm urm urm 

then, i declared that aku neh bukannya ada berat badan tp badan nie ha yang berat. muaahahahaha 

ok laaaa.. nak share sikit benda yang aku jumpa dalam pacebook after godek-godek sesikit. ok. practice ye awak-awak semua :D

Photo: Salam semua.

ADAKAH ANDA mempunyai MASALAH dan mempunyai BENTUK FIZIKAL seperti BUAH PEAR? 
Apakah perasaan anda ye jika anda diusik dan di ejek ngn orang, iaitu,bahagian dari pinggang ke bawah dah boleh buat "PAPAN MEJA SEKOLAH", Mesti anda sakit hati kan?
Tahukah anda dengan melakukan SQUAT adalah cara yg terbaik sebenarnya untuk kita mengecilkan bahagian pinggul dan punggung.
Pada yang masih baru2 nie jgnlah rasa terkejut. Tak perlu kena buat 50 squad 1hari pun, mau pengsan tu. JGN SIKSA DIRI ANDA..buat mana yg mampu. Jika anda mampu buat 5-10 je, pun dah cukup. Untuk beberapa hari, anda boleh selang2 melakukannya. Anda boleh main badminton atau apa jer aktiviti yang anda mampur lakukan,pastu rehat..pastu buat balik squad.(pada mulanya memang tak larat, sakit bahagian peha, tapi bertahanlah, hati kena kental)
Jika anda inginkan kelihatan SIHAT dan LANGSING, di sini admin tampalkan jadual senaman SQUAT.

Selamat beramal
squat :)

simple untuk buat tapi malasnyaaaa lahai, HAHAHA! 

GOOD LUCK untuk korang-korang yang berdiet :D

No comments: