Tuesday, March 10, 2015

Tunang : Checklist Tunang


Assalamualaikum

***

Monday blues for today and happy intern ship to my beloved one, chenta hati. krrikk krrikk :) 

Sumpah aku rasa aku tak cukup masa untuk nak prepare untuk tunang preparation semua. Aku sensorang dekat sini, Shah Alam and family aku semua ada kat Kedah. Beerrgghh I hope everything gonna be fine. Insya Allah :)

So here we go with the first chapter of engagement process which is "CHECKLIST".

Kenapa kita perlukan checklist? Supaya nanti kita tidak teraba-teraba untuk siapkan barang-barang utk hari tu :)

Checklist aku untuk pertunangan aku adalah :

1) Tema

Warna yang akan diguna sewaktu event tu berlansung. colour baju.. decoration untuk hantaran akan ada warna yang tersendiri. Selepas tu baru boleh beli baju ikut warna tema tu :) The best part is i didn't prepare any single things yet until todate :(

2) Hantaran
Macam biasa mak aku suruh buat 3 balas 5 je sebab baru tunang. Tapi bila aku inform nafis dia macam sedeh je sebab sikit sgt kan . So aku decide dia 5 balas 7 lah. dah tak mampu pikir nak bagi ape lagi kalau 7 balas 9. yang tu kita propose time nikah eh .. hihihi

3)Veil tunang
Sampai hari ini aku still terpikir nak ada veil tunang ke x. Kalau aku decide untuk ada then aku nak tempah ke atau aku nak try saja DIY. aku google ramai je yang DIY. Berbakat nya korang kan. Salute you girl! :)

4) Pelamin
Aku tak kan buat pelamin rasanya sebab terlalu sempit untuk rumah aku. Kang kalau buat pelamin letak kat luar orang cakap over kau nyah. Baru tunang pelamin dah ada kat luar da. Punya la grand kan. So aku decide untuk sarung cincin dalam saja. Ala-ala zaman dolu-dolu gittu.

5) Bunga tangan
Still tak sure either nak ada ke x. Hahahaha Tapi kalau ada nice jugak kan tapi kalau tak sempat buat macam mana. pheew Hopefully aku boleh buat semua tu sendiri within 1 month. Hopefully T_____T

Setakat ni yang tu je yang ada dalam kepala aku. Mintak-mintak la semua ni jadi. Aminn :) 


No comments: