Followers

Thursday, March 12, 2015

#Sembang Petang


Assalamualaikum 

***

Alkisah semalam Nafis yang ambik aku dekat tempat kerja dan hantar aku pulang ke rumah. Lepas tu nampak sepasang suami isteri Arab tengah berjalan menghala ke lif. Maka berpandangan lah kami berdua.

Nafis : Asal isteri dia kurus eh?

Aku : Eh dah kenapa kalau isteri dia kurus pun? *muka pelik*

Nafis : Ye laa.. kalau dah namanya Arab, kena isteri jadi besar.  Baru lah orang cakp suami pandai jaga isteri. Tu kepercayaan orang Arab

Aku : Eh yeke? *muka tak tahu*

Nafis :Nasib la saya ni ada keturunan Arab jugak. kihkihkihkih! *gelak jahat beliau*

Aku : Ingat orang melayu xda kepercayaan ke? kepercayaan orang melayu nak bagi suami jadi munccit . baru lah isteri pandai jaga suami.Kihkihkihkih 

Nafis: krikk krrikk krrikk krrikkk *diam* 

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! konon nak bantai aku lah semalam kaan. haha kan dah kena balik :p 


1 comment :

Nabila Syifa said...

ye meh? tak tahu lak kepercayaan melayu camtu huhu