Sunday, April 10, 2011

27 vs 1

jom..nak rewind jap pasal something..huhu <3 with my beloved pak su..ngeh ngeh..aku cite pasal umah anak2 yatim tu n then cte pasal sponsor..

aku ~ ari tu mintak sponsor dekat ..... , dia x bagi pun
pak su ~ mintak apa?
aku ~ juz mintak sponsor makanan ja.
pak su ~ berapa ramai?
aku ~ alaa..bebudak tu 20 lebih ja,,tu pun xleyh nak bagi.mcm2 alasan bg..
diringkaskan..

pak su ~ biasalah orang xnmpak pahala yg nak dpt tu.lebih nampak untung duit depan mata.Kalau pahala smbhyang jemaah yang 27 tu ganti dengan duit, ramai org yang p semayg dekat masjid.masjid pun silap-silap kena buat lain sbb ramai sgt.
aku ~ juz senyum coz betoi jugak kn..hehehehe 

* moral value dekat cneyh..nk buat amal kebaikan dekat cneyh xpyh nk berkira..kay??tu investnment jangka masa yg pnjang.. :)

No comments: