Followers

Tuesday, April 12, 2011

dont blame other bcoz of ur failure

aku ade satu cite..cite yang hanya di ketahui oleh member-member aku.about someone.someone dad always put de blame on others becoz of her failure.dia selalu dapat markah yang memang gler terok.fail dalam byk subject. killer subject add math,bio.phy,chem..yg A juz english jerk,,xpe larh kan tu.

fail tu pulak dlm trial spm.Satu hari,cikgu buat event..ajak parents hadir nak dscuss pasal benda nieyh.dia dipanggil untuk bercakap dkt depan2 parents ngan cikgu2.

dia cakap...

          saya gagal sbb kawan-kawan saya xpnh nak study
kawan-kawan saya selalu ponteng kelas prep
kawan-kawan saya suka tido je
sbb tu saya pun suka tido

satu lagi
emak saya selalu anta saya pegi tusyen
saya selalu xde masa
saya penat
malam jumaat tusyen
ari jumaat tusyen smpai pg ngn malam
ari sbtu tusyen lg
penat!

begitulah rentetan cite yg menyalahkan org lain atas sbb kegagalan diri sendiri..juz pk2 snirik larh..
kalau dah gagal tu..mustahil la salah org ..
100% salah diri sindiri..if u can't change ur selve..u never have a chance to change ur selve..

:) aku xsngka ada org mcm nieyh..

No comments :