Friday, July 22, 2011

sekadar perkongsian ilmu :D

Pokok Gharqad merupakan pokok "yahudi" iaitu sejenis pokok yang tidak akan memberitahu pejuang Muslim apabila ada orang Israel menyorok di belakang pokok tersebut semasa berlakunya tanda-tanda akhir hari Akhirat. Telah diceritakan di dalam Al-Quran dan hadis sahih bagaimana umat Islam ditindas di akhir zaman dan peperangan di antara orang Islam dan Yahudi laknatullah. Pada ketika itu, umat Islam terlalu lemah untuk berperang dan ditindas habis-habisan oleh Yahudi laknatullah.


Dan selepas sekian lama umat Islam ditindas, akhirnya umat Islam akan bangun dan kekuatannya adalah 2 kali ganda semasa zaman pemerintahan Islam di bawah Khulafa Al-Rasyidin. Pada ketika ini, umat Islam akan menentang Yahudi laknatullah secara besar-besaran. Orang-orang Yahudi ini akan berselindung di sebalik pokok-pokok dan batuan kerana takut akan dibunuh oleh umat Islam. Namun begitu, dengan kuasa Allah s.w.t, pokok-pokok dan batuan akan segera memberitahu umat Islam bahawa terdapat Yahudi laknatullah yang sedang menyorok disebaliknya.


baca lagi.. SINI

aku juz nk menunjukkan gambar dia..seperti omongan org..pokok tersebut seolah-olah seperti pokok krismas..tetapi ternyata tidak.. dan pokok ini hanya di tanam di israel sahaja..








* sumber dari cik google*

=)

No comments: