Followers

Thursday, May 5, 2011

eewwwuuuu T___________________T

nk tow something x??
pssttt pssttt..
esh esh.
haiippp..!
plez don gosip2 here..
gosip are not allowed..
:)
haha..
meh nk cte satu benda..
something about err kebersihan
hihihi

aku bc dalam e mel yang aku dpat
biasa laa..
aku kan masuk REMAJA MASJID.
so byk la info2 yg ak dapt
don jelez2 eh..
hehehe

cte dia pasal kuku panjang,
terutama dlm kalangan gurl2 nieyh
kuku pnjang x di benarkn dlm ISLAM
sbb berkemungkinan air tidak dapat melalui kawasan sepenuhnya ketika kita berwuduk
semua tahu dah kot..
plus
menjadi tempat syaitan utk bergayut.
tp de problem is
ak tamau cte pasal benda tu..

aku nk cte.(haha lagi sekali aku sebut bnda yang sama..cte x kuar2 g)
sape simpan kuku panjang.
dia ternak satu jenis bakteria yg tidak dpat dilupuskan
even kita pakai sabun lifeboey ka,dettol ka..protect ka..
ampa tow macam mn nk bg ilang??
potong la kuku
sbb tu je satu2 nye cara nk buang bakteria tesebut..
err nama bakteria itu adalah E-COLI
tow kan??

so ibu2 amat la x digalakkan untuk menyimpan kerana mereka kn golongan yg memasak
baktria trsebut dapat menyebabkan anak2 menjadi:
payah belajar
degil
keras kepala
amat susah untuk di bentuk
even makanan yang di masak itu 100% baik utk kesihatan
tapi rohaninya
zero..

hihi
so utk perkembangan anak yang sehat dan rohani yg bersih
potong la kuku..,
hahaha
no need anmum anymore or what other kind of milk..
:)

pesanan dari penaja~winggg~

aku pun xlalu nak makan kalau kuku panjang :p
risau masuk dalam bdn..

huhuhu

No comments :