Followers

Monday, May 2, 2011

nasi lemak oh nasi lemak

erk?ade ape dengan nasi lemak..serius aku nieyh ketinggalan kan..tapi x kesah la. :p
selak punya selak nak cari tajuk entry yang terbaru,aku pun cadang nak ambik tajuk ni,,kenapa eh??
sbb ari tu dekat hari mesyurat PIBG scol adik aku, sekolah menengah sultan abdul halim ,pengetua dia ada cakp pasal kes tu ari khamis yg lepas..

ok nk cite dekat cney even ampa semua dh tow kann,,xpe..ak snggup melenguhkan jari jemari aku nieyh.. :)
nasi lemak dikatakan penyumbang yang terbesar di atas gejala yang berlaku ke atas budak-bidak zaman sekarng,,apakah itu??ofcoz la obesiti..tow dak natang apa tu (hehehe),,iaitu sejenis tumbesaran yang menyebbkab kegemukan yang tersangt la terlampau..paham?hehehe






so.penjualan nasi lemak telah dihentikan operasinya tetapi atas jasa baik TPM kita, tan sri muhaydin yassin berkata, tinjauan akan dilakukan dan penjualan nasi lemak di kantin sekolah masih dijalankan sehingga lh diberitahu kelak.

okay..ful stop..cite dekat cneyh.. nasi lemak merupakan warisan zaman berzaman orang melayu..orang dulu2 pun makan jugak tp xde la mngalami obesiti yang teruk macam nieyh..

nieyh bukan kes ape..pada pandangan aku..sekarng kan ada byk fast food..cer sebut kt aku tengok,KFC,..MCDONALD..MARRYBROWN..A&W.. pun merupakan pnyumbang jugak kepada obesiti kanak2..dulu2 mana ada benda alah ini..xkan la disebabkan lembu punya susu,,sapi dapat nama..budak2 obesiti,,nasi lemak menjadi punca.. :)

tp sat je..ari2 jgn la makan nasi lemak yer,,kena juga jaga badan,hehe paling kuat pun seminggu 3x..mak aku pulak,,pling kuat semnggu sekali je nasi lemak.. juz parent kena pantau la kay..

2 comments :

nana tut tut said...

patot la aku x obes sbb ak x minat nasi lemak..yeke???,,,hihhi

nadia said...

hahaha poyo giler..